Google Scholar: cites
Identification of Marketing Strategies Influencing Consumers' Perception of Healthy Food Products and Triggering Purchasing Decisions
Miquel Vidal, María (Universitat Autònoma de Barcelona)
Castellano-Tejedor, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Data: 2022
Resum: (1) Antecedents: les estratègies de màrqueting i publicitat dels productes alimentaris són molt diverses i tenen un efecte diferencial en els comportaments i actituds dels consumidors envers els productes. (2) Objectius: Examinar la influència de les estratègies de màrqueting i publicitat al punt de compra (PoP) i la promoció de productes que utilitzen líders d'opinió (celebritats) en la percepció saludable dels aliments preenvasats i el comportament de compra dels consumidors joves. (3) Mètodes: Enquesta en línia (N = 130) a participants de 18 a 31 anys. (4) Resultats: el "preu" va ser el factor més influent a l'hora de comprar un berenar (66,2%), tot i que el "contingut de sal i macronutrients" va tenir una influència important en les dones (x 2 (1, N=129) = 14,02, p < 0,001). Els participants amb una satisfacció baixa o nul·la amb el pes eren més propensos a considerar "baix greix" (x 2 (1, N = 130) = 5,02, p = 0,025) i van triar "verd" com el color més adequat per als envasos d'aperitius saludables. Les celebritats masculines van ser més escollides pels homes que les dones participants (x 2 (1, N = 129) = 6,41, p = 0,011). (4) Conclusió: l'ús d'envasos verds, les declaracions nutricionals relacionades amb la ingesta baixa en calories o l'accentuació del contingut de sal i macronutrients, i l'ús de líders d'opinió amb qui els consumidors es puguin relacionar, van ser els factors més influents per fomentar una percepció saludable dels productes alimentaris preenvasats. Aquests resultats posen de manifest la necessitat de polítiques per limitar les estratègies de màrqueting per evitar enganyar l'opinió dels consumidors sobre un producte com a saludable quan no ho és.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Consumer response ; Healthy food ; Media advertising ; Social media advertising ; Social networks ; Perceptions ; Point of purchase
Publicat a: Businesses, Vol. 2 Núm. 4 (October 2022) , p. 410-422, ISSN 2673-7116

DOI: 10.3390/businesses2040026


13 p, 2.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-02-19, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir