Experiències docents amb motors de traducció automàtica
Ferrarons i Llagostera, Joan 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquesta presentació exposa el desenvolupament d'una unitat didàctica dedicada als motors de traducció automàtica en el marc d'una assignatura de traducció general del grau de Traducció i Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La finalitat d'aquesta unitat és posar al dia els continguts de l'assignatura per a respondre a la preocupació dels i les estudiants davant d'aquesta tecnologia i sortir al pas del seu ús indegut. Després d'exposar la motivació de la unitat, doncs, es ressegueixen les diferents activitats que la conformen: una activitat preliminar, diverses activitats centrals, incloent-hi una sessió teòrica dedicada als elements clau dels motors de traducció automàtica, així com una activitat de cloenda. Per acabar, es presenten les dues activitats, una de teòrica i una de pràctica, encaminades a avaluar les competències adquirides. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Contribució a congrés |
| Matèria: |
Traducció automàtica ;
Traducció ;
Traducció general ;
Docència ;
Unitat didàctica ;
Intel·ligència artificial ;
Experiència docent ;
Xarxa neuronal artificial ;
Traducció automàtica neuronal ;
Preedició ;
Postedició ;
Aprenentatge profund |
| Publicat a: |
Simposi d'experiències pràctiques de l'ús de la intel·ligència artificial en la docència universitària. Cerdanyola del Vallès, Catalunya, 1r : 2025 |
El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos >
Presentacions
Registre creat el 2025-02-26, darrera modificació el 2025-03-05