Google Scholar: cites
L'aigua, sempre aigua? : Una proposta indagativa per al Global Experiment de l'AIQ 2011
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Tortosa Moreno, Montserrat (IES Ferran Casablancas (Sabadell))

Títol variant: Water, always water? : An inquiry proposal for the Global Experiment of the IYC 2011
Data: 2011
Resum: En el marc del Campus Ítaca que la Universitat Autònoma de Barcelona ofereix cada estiu als alumnes de 3r d'ESO,s'ha elaborat un taller de química que proposa als alumnes d'identificar cinc mostres d'aigua. El taller ha estat plan-tejat per tal que els alumnes participin enviant dades d'aigües locals a la base de dades del Global Experiment, valo-rin la importància de la cooperació i la compartició de dades i se sentin part de la comunitat escolar internacional enla celebració de l'Any Internacional de la Química (AIQ 2011). El taller, que pot utilitzar-se com una activitat als labo-ratoris escolars més enllà de l'AIQ, 2011, planteja una petita recerca que condueix els alumnes a la realització de lesquatre activitats del Global Experiment i a aprendre sobre la salinitat, la conductivitat, el pH i el tractament de les aigües, una de les contribucions de la química a la cura del medi ambient i de la salut.
Resum: Every summer, the Universitat Autònoma de Barcelona offers Campus Ítaca to 3rd ESO students. In this context, achemistry workshop that proposes learners to identify five samples of water has been designed. The workshop hadbeen planned in a way that participants could send data from local waters to the database of the Global Experi-ment, in a way in which they could appreciate the importance of cooperation, and to feel a part of the internationalschool community in celebrating the International Year of Chemistry (IYC). The workshop could be also used inclassroom after the IYC. It requires a small research project that allows students to make the same four activities asthe Global Experiment. They also learn about salinity, conductivity, pH and water treatment, which are one of thecontributions that chemistry makes towards the care of the environment and the health.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Campus Ítaca ; Global Experiment ; Salinitat ; Conductivitat ; Ph ; Tractaments de l'aigua ; Educació secundària obligatòria ; Laboratori ; Salinity ; Conductivity ; Water treatment ; Compulsory secondary education ; Laboratory
Publicat a: Educacio química EduQ, Núm. 9 (2011) , p. 49-57, ISSN 2013-1720

DOI: 10.2436/20.2003.02.69


9 p, 223.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-03-28, darrera modificació el 2025-06-14



   Favorit i Compartir