Google Scholar: cites
El context per aprendre química en el projecte "Competències de pensament científic ESO 12-15"
Aliberas Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Guitart Mas, Fina

Títol variant: The context for learning chemistry in the project "Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)"
Data: 2015
Resum: L'ensenyament de les ciències actualment acostuma a proposar que impliqui «aprendre en context», un «ensenya-ment modelitzador» i un «currículum competencial». En aquest article es reflexiona sobre el caràcter complemen-tari d'aquests tres propòsits, i s'exemplifica amb les unitats del projecte «Competències de pensament científic ESO 12-15». S'analitza des d'aquesta perspectiva la unitat de 3r ESO «De l'espelma a la taula periòdica: gestionem els canvis químics», i es discuteixen les relacions entre el context i el grup a qui s'adreça i els diferents aprenentatges que se'n deriven.
Resum: The teaching of science today tends to suggest that involves «learning in context», a «modeling teaching» and «com-petence-based curriculum». This article reflects on the complementarity of these three purposes, illustrating it with units of the «Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)» project. The 3rd ESO unit «From candle to the periodic table: manage chemical changes» is been analyzed from this perspective, and discussed the relationship between the context and the group to whom it is addressed and about the different learnings derived.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Context ; Modelització ; Competències ; Pensament científic ; Modeling ; Scientific thought
Publicat a: Educacio química EduQ, Núm. 20 (2015) , p. 32-39 (Monografia / Currículum, projectes i unitats) , ISSN 2013-1720

DOI: 10.2436/20.2003.02.149


8 p, 301.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-04-30, darrera modificació el 2025-05-02



   Favorit i Compartir