El context per aprendre química en el projecte "Competències de pensament científic ESO 12-15"
Aliberas Maymí, Joan 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Izquierdo i Aymerich, Mercè 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Guitart Mas, Fina
| Títol variant: |
The context for learning chemistry in the project "Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)" |
| Data: |
2015 |
| Resum: |
L'ensenyament de les ciències actualment acostuma a proposar que impliqui «aprendre en context», un «ensenya-ment modelitzador» i un «currículum competencial». En aquest article es reflexiona sobre el caràcter complemen-tari d'aquests tres propòsits, i s'exemplifica amb les unitats del projecte «Competències de pensament científic ESO 12-15». S'analitza des d'aquesta perspectiva la unitat de 3r ESO «De l'espelma a la taula periòdica: gestionem els canvis químics», i es discuteixen les relacions entre el context i el grup a qui s'adreça i els diferents aprenentatges que se'n deriven. |
| Resum: |
The teaching of science today tends to suggest that involves «learning in context», a «modeling teaching» and «com-petence-based curriculum». This article reflects on the complementarity of these three purposes, illustrating it with units of the «Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)» project. The 3rd ESO unit «From candle to the periodic table: manage chemical changes» is been analyzed from this perspective, and discussed the relationship between the context and the group to whom it is addressed and about the different learnings derived. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Context ;
Modelització ;
Competències ;
Pensament científic ;
Modeling ;
Scientific thought |
| Publicat a: |
Educacio química EduQ, Núm. 20 (2015) , p. 32-39 (Monografia / Currículum, projectes i unitats) , ISSN 2013-1720 |
DOI: 10.2436/20.2003.02.149
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2025-04-30, darrera modificació el 2025-05-02