Are Two-way Bike Lanes Really More Dangerous?
Nello-Deakin, Samuel 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Two-way bike lanes are often considered more dangerous than one-way ones, but few studies have compared the injury rates of both types of infrastructure in the same city. Relying on municipal open data on cyclist counts and traffic injuries, this article compares cyclist injury rates between one-way and two-way bike lanes for the years 2020-23 in Barcelona. I find that one-way bike lanes in fact have slightly statistically higher injury rates than two-way lanes, but this effect is small and likely attributable to the preponderance of one-way lanes in the central Eixample district. |
| Nota: |
Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Cycling safety ;
Bike lanes ;
Cycling counters ;
Open data ;
Barcelona |
| Publicat a: |
Findings, (March 2025) , ISSN 2652-8800 |
DOI: 10.32866/001c.132491
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències >
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2025-05-13, darrera modificació el 2025-05-15