A hypothetical learning trajectory for the construction of trigonometric equations with infinite solutions
Castro, Teresa 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Cárcamo, Andrea 
(Universidad Austral de Chile)
Fortuny, Josep M. 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Data: |
2025 |
| Resum: |
In this research, we design and evaluate a hypothetical learning trajectory (HLT) for first-year university students of a Geometry course for the concept of trigonometric equations with infinite solutions. As the theoretical framework, we considered the instructional design heuristic of emergent models that guided our design of HLT and the interpretation of students' progress when we used HLT as a teaching tool. As a methodology, we used design-based research. The results provide evidence that HLT helped students understand the concept of trigonometric equations with infinite solutions. In particular, the results showed the students' progress from their model-of-solution set of trigonometric equations with finite solutions in bounded intervals toward a model-for-solution set of trigonometric equations with infinite solutions. |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar |
| Matèria: |
Hypothetical learning trajectory ;
Trigonometric equations ;
Emergent models |
| Publicat a: |
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 2025 , ISSN 1464-5211 |
DOI: 10.1080/0020739X.2025.2487937
Disponible a partir de: 2027-05-01
|
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2025-05-29, darrera modificació el 2025-06-08