Web of Science: 29 cites, Scopus: 34 cites, Google Scholar: cites,
Bullying among schoolchildren : differences between victims and aggressors
Garcia-Continente, Xavier (Agència de Salut Pública de Barcelona)
Pérez Giménez, Anna (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Espelt, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
Nebot, Manel (Agència de Salut Pública de Barcelona)

Títol variant: Acoso escolar en jóvenes escolarizados : diferencias entre víctimas y agresores
Data: 2013
Descripció: 5 pàg.
Resum: Objective: To identify the factors associated with bullying behaviors among adolescents by analyzing victims, aggressors and victims/aggressors separately. Methods: A cross-sectional study was performed in a representative sample of 3,089 secondary school students (13-18 years old) in Barcelona (Spain). To define bullying behaviors, we used three questions about different types of mistreatment (jeering, attacking, marginalizing). Results: Compared with secondary school students not involved in bullying, victims, aggressors and victims/aggressors were more likely to be boys and to report negative mood states. Victims were younger, were more overweight or obese and were lighter cannabis users, while aggressors were also younger but reported more antisocial behaviors and more cannabis and alcohol use. Victims/aggressors reported more antisocial behaviors and were overweight. Conclusions: Being involved in bullying, independently of the role adopted, was associated with health-related problems, which can lead to psychological disorders in adulthood.
Resum: Objetivo: Identificar los factores asociados al acoso escolar entre adolescentes escolarizados, analizando víctimas, agresores y víctimas/agresores por separado. Métodos: Estudio transversal en una muestra representativa de 3089 estudiantes de escuelas de secundaria (13-18 años) de Barcelona. Los roles de acoso escolar se de nieron a partir de tres ítems sobre diferentes tipos de maltrato (insultos, agresión física y marginación social). Resultados: Los escolares involucrados en acoso escolar tenían mayor probabilidad de ser chicos y presentar un estado de ánimo negativo con respecto a los no involucrados. Además, las víctimas eran más jóvenes, presentaban más sobrepeso u obesidad, y consumían menos cannabis, mientras que los agresores también eran más jóvenes pero declaraban realizar conductas antisociales en mayor medida, y un mayor consumo de cannabis y alcohol. Las víctimas/agresores realizaban más conductas antisociales y presentaban sobrepeso. Conclusiones: Estar involucrado en acoso escolar, con independencia del rol, se asoció a problemas relacionados con la salud, que podrían llegar a derivar en trastornos psicológicos en la edad adulta.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-1345
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Bullying ; Child and adolescent health ; Mental health ; Overweight ; Substance use ; Salut adolescente ; Acoso escolar ; Salud mental ; Sobrepeso ; Consumo de sustancias ; Salut adolescent ; Assetjament escolar ; Salut mental ; Sobrepès ; Consum de susbtàncies
Publicat a: Gaceta sanitaria, Vol. 27 Núm. 4 (2013) , p. 350-354, ISSN 1578-1283

DOI: 10.1016/j.gaceta.2012.12.012
PMID: 23416025


5 p, 111.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències de la salut i biociències > Institut de Recerca Sant Pau
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-06-04, darrera modificació el 2025-08-25



   Favorit i Compartir