| Títol variant: |
Contribució des de la comunicació visual per a la implementació de les Ciutats Educadores, Sant Joan, Argentina |
| Títol variant: |
Contribution from visual communication to the implementation of Educating Cities, San Juan, Argentina |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
El presente estudio pretende contribuir a la implementación del mensaje que emerge desde las Ciudades Educadoras, principalmente, en su compromiso referido al equilibrio con el entorno natural, tomando como eje a la percepción de los ciudadanos. Particularmente, se desarrolló una propuesta metodológica ante la escasez de insumos en el entorno para la construcción semiótica del mensaje. Realizamos registros visuales in situ, confección y ejecución de entrevistas y encuestas. Así, se generó un punto de partida tendiente a guiar las acciones gráficas pretendidas en una Ciudad Educadora ante la realidad local de una determinada comunidad. |
| Resum: |
El present estudi pretén contribuir a la implementació del missatge que emergeix des de les Ciutats Educadores, principalment, en el seu compromís referit a l'equilibri amb l'entorn natural, prenent com a eix a la percepció dels ciutadans. Particularment, es va desenvolupar una proposta metodològica davant l'escassetat d'inputs en l'entorn per a la construcció semiòtica del missatge. Realitzem registres visuals in situ, confecció i execució d'entrevistes i enquestes. Així, es va generar un punt de partida tendent a guiar les accions gràfiques preteses en una Ciutat Educadora davant la realitat local d'una determinada comunitat. |
| Resum: |
This study aims to contribute to the implementation of the message emerging from Educating Cities, mainly in their commitment to maintaining a balance with the natural environment, with a focus on citizens' perceptions. Specifically, a methodological proposal was developed in response to the scarcity of resources in the environment for the semiotic construction of the message. We conducted in-situ visual recordings, designed and carried out interviews and surveys. Thus, a starting point was generated to guide the intended graphic actions in an Educating City, considering the local reality of a community. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Ciudades educadoras ;
Sustentabilidad ;
Diseño gráfico ;
Percepción ;
Educating cities ;
Sustainability ;
Graphic design ;
Perception ;
Ciutats educadores ;
Sustentabilitat ;
Disseny gràfic ;
Percepció |
| Publicat a: |
Grafica, En premsa (2025) , p. 1-11 (Investigación) , ISSN 2014-9298 |