Google Scholar: cites
Contribución desde la comunicación visual para la implementación de las Ciudades Educadoras, San Juan, Argentina
García, Eliana Belén (Universidad Nacional de San Juan (Argentina))
Marinero, Nancy Verónica (Universidad Nacional de San Juan (Argentina))

Títol variant: Contribució des de la comunicació visual per a la implementació de les Ciutats Educadores, Sant Joan, Argentina
Títol variant: Contribution from visual communication to the implementation of Educating Cities, San Juan, Argentina
Data: 2025
Resum: El presente estudio pretende contribuir a la implementación del mensaje que emerge desde las Ciudades Educadoras, principalmente, en su compromiso referido al equilibrio con el entorno natural, tomando como eje a la percepción de los ciudadanos. Particularmente, se desarrolló una propuesta metodológica ante la escasez de insumos en el entorno para la construcción semiótica del mensaje. Realizamos registros visuales in situ, confección y ejecución de entrevistas y encuestas. Así, se generó un punto de partida tendiente a guiar las acciones gráficas pretendidas en una Ciudad Educadora ante la realidad local de una determinada comunidad.
Resum: El present estudi pretén contribuir a la implementació del missatge que emergeix des de les Ciutats Educadores, principalment, en el seu compromís referit a l'equilibri amb l'entorn natural, prenent com a eix a la percepció dels ciutadans. Particularment, es va desenvolupar una proposta metodològica davant l'escassetat d'inputs en l'entorn per a la construcció semiòtica del missatge. Realitzem registres visuals in situ, confecció i execució d'entrevistes i enquestes. Així, es va generar un punt de partida tendent a guiar les accions gràfiques preteses en una Ciutat Educadora davant la realitat local d'una determinada comunitat.
Resum: This study aims to contribute to the implementation of the message emerging from Educating Cities, mainly in their commitment to maintaining a balance with the natural environment, with a focus on citizens' perceptions. Specifically, a methodological proposal was developed in response to the scarcity of resources in the environment for the semiotic construction of the message. We conducted in-situ visual recordings, designed and carried out interviews and surveys. Thus, a starting point was generated to guide the intended graphic actions in an Educating City, considering the local reality of a community.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ciudades educadoras ; Sustentabilidad ; Diseño gráfico ; Percepción ; Educating cities ; Sustainability ; Graphic design ; Perception ; Ciutats educadores ; Sustentabilitat ; Disseny gràfic ; Percepció
Publicat a: Grafica, En premsa (2025) , p. 1-11 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/ep-garcia-marinero
DOI: 10.5565/rev/grafica.430


12 p, 2.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2025-06-05, darrera modificació el 2025-07-27



   Favorit i Compartir