La enseñanza del español a los hablantes de herencia
Malásquez Marín, Marjorie Grace
Poch, Dolors 1955-,

dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
| Data: |
2018 |
| Descripció: |
51 pag. |
| Resum: |
El presente trabajo analiza la situación educativa del español como lengua de herencia en los Estados Unidos, en un contexto demográfico donde la población hispana constituye la principal minoría del país. A través de una revisión crítica de programas, métodos y materiales didácticos empleados en la enseñanza del español a hablantes de herencia, se identifican sus características lingüísticas y socioculturales, así como sus necesidades específicas frente al alumnado de ELE. Tras un estudio de fuentes oficiales y manuales en uso, se plantea una propuesta didáctica orientada a mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de este colectivo. El estudio pone de relieve la necesidad urgente de metodologías inclusivas que respondan a la complejidad identitaria y lingüística de los hablantes de herencia. |
| Resum: |
Aquest estudi analitza l'ensenyament del castellà com a llengua d'herència als Estats Units, en un marc demogràfic on la població hispana representa la minoria principal del país. Mitjançant una revisió crítica dels programes, mètodes i materials emprats en la docència a parlants d'herència, s'identifiquen les seves característiques lingüístiques i socioculturals, i es diferencien de l'alumnat d'ELE. A partir de l'anàlisi de fonts oficials i manuals actuals, es proposa una intervenció didàctica per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'aquest col·lectiu. L'estudi evidencia la necessitat urgent de metodologies inclusives que s'adaptin a la diversitat identitària i lingüística dels parlants d'herència. |
| Resum: |
This study digs into the educational landscape of Spanish as a heritage language in the United States, where the Hispanic population has become the country's largest minority. Through a critical analysis of current programs, methodologies, and teaching materials aimed at heritage Spanish speakers, the research outlines their specific linguistic and sociocultural traits, differentiating them from traditional SFL learners. Based on official sources and textbook evaluation, a pedagogical proposal is developed to enhance the teaching-learning process for heritage learners. The findings highlight the pressing need for inclusive teaching approaches that address the linguistic and identity complexities of this student population. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [4313767] |
| Pla d'estudis: |
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176] |
| Document: |
Treball de fi de postgrau |
| Matèria: |
Español como lengua de herencia ;
Población hispana en EE. UU ;
Bilingüismo ;
Enseñanza del español ;
Métodos didácticos inclusivos ;
Propuestas pedagógicas para enseñar la lengua de herencia ;
Castellà com a llengua d'herència ;
Població hispana als EUA ;
Bilingüisme ;
Ensenyament del castellà ;
Mmètodes inclusius ;
Propostes pedagògiques per l'ensenyament de la llengua d'herencia ;
Spanish as a heritage language ;
Hispanic population in the U.S ;
Bilingualism ;
Spanish language education ;
Inclusive teaching methods ;
Pedagogical proposals to teach a heritage language |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de recerca i projectes de final de carrera >
Filosofia i Lletres. TFM
Registre creat el 2025-06-18, darrera modificació el 2025-06-22