| Publicació: |
Bellaterra Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona 2022 |
| Descripció: |
24 pag. |
| Resum: |
Guia per acompanyar al professorat i els centres compromesos amb l'educació per a la pau, a fer projectes innovadors que puguin ser exemple per a altres centres i col·legues. Conté tres apartats: 1) Una introducció als continguts teòrics clau sobre la interrelació entre canvi climàtic, pandèmia i conflictes armats. 2) Una introducció a la metodologia de diàleg controvertit a l'aula com a estratègia educativa per gestionar la discrepància davant temes socialment controvertits i fomentar el pensament crític. 3) La descripció d'una experiència didàctica, la de l'escola Torres Jonama (Palafrugell) impulsant el projecte "Ecofeminisme, conflictes armats i pandèmia" amb l'alumnat dels tres grups de sisè (curs 2021-2022). La guia s'ha fet en col·laboració amb l'escola Torres Jonama i amb el suport de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i la Generalitat de Catalunya. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Col·lecció: |
Experiències de pensament crític a l'aula 1 |
| Document: |
Objecte d'aprenentatge |
| Matèria: |
Conflictes armats ;
Ecofeminisme ;
Canvi climàtic ;
Pandèmia |