| Publicació: |
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2022 |
| Descripció: |
31 pag. |
| Resum: |
Guia per acompanyar el professorat i els centres compromesos amb l'educació per a la pau, a fer projectes innovadors que puguin ser exemple per a altres centres i col·legues. Conté tres apartats: 1) Una introducció als continguts teòrics clau sobre la interrelació entre pandèmia, conflictes armats i desplaçaments forçats de persones en cerca de refugi. 2) Una introducció a la metodologia de diàleg controvertit a l'aula com a estratègia educativa per gestionar la discrepància davant temes socialment controvertits i fomentar el pensament crític. 3) La descripció d'una experiència didàctica, la de l'Institut Escola Sant Esteve (Castellar del Vallès) impulsant el projecte "Refugi" amb l'alumnat dels dos grups de segon d'ESO (curs 2021-2022). La guia s'ha fet en col·laboració amb l'Institut Escola Sant Esteve i amb el suport de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (Generalitat de Catalunya). |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Col·lecció: |
Experiències de pensament crític a l'aula ; 3 |
| Document: |
Objecte d'aprenentatge |
| Matèria: |
Pau ;
Projecte Refugi ;
Conflictes armats ;
Desplaçament forçat ;
Pandèmia ;
COVID-19 |