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Engagement and purchase intention in storydoing and storytelling for Instagram ads
Rodríguez-Ríos, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: 'Engagement' e intención de consumo en anuncios 'storydoing' y 'storytelling' para Instagram
Data: 2025
Descripció: 28 pàg.
Resum: People are committed to environmental issues, an aspect that forces organizations to ad-dress society in a more honest way. In this context, storydoing is presented as a communication model that questions those strategies based on lovebrands and responds to the demands of a society sensitized to social injustices. The aim of this work is to measure the rate of engagement and consumption intention generated by storydoing creativities compared to storytelling and to contribute to establish a theory about advertising based on narrative patterns. To this end, an experimental methodology has been applied to determine which of the two generates more engagement and consumption intention in Instagram users. The results show that the value with which they perceive the storytelling piece generates high rates of engagement with the advertised service.
Resum: Las personas están comprometidas con las cuestiones medioambientales, un aspecto que obliga a las organizaciones a dirigirse a la sociedad de forma más honesta. En este contexto, el storydo-ingse presenta como un modelo de comunicación que cuestiona aquellas estrategias basadas en las lovebrandsy que responde a las demandas de una sociedad sensibilizada con las injusticias sociales. Este trabajo tiene como fin medir el índice de engagemente intención de consumo que generan las creatividades storydoingfrente a las storytellingy contribuir a establecer una teoría en torno a la publicidad basada en patrones narrativos. Para ello, se ha aplicado una metodología de carácter expe-rimental para determinar cuál de las dos genera más engagemente intención de consumo en usuarios de Instagram. Los resultados muestran que el valor con el que estos perciben la pieza storydoinggenera altos índices de compromiso con el servicio publicitado.
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Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Engagement ; Experimental reseach ; Purchase intention ; Social media ; Storydoing ; Storytelling ; Intención de consumo ; Redes sociales ; Investigación experimental
Publicat a: Index.comunicación, Vol. 15 Núm. 1 (2025) , p. 207-234, ISSN 2174-1859

DOI: 10.62008/ixc/15/01Engage


26 p, 817.2 KB

Español
28 p, 601.9 KB

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 Registre creat el 2025-07-08, darrera modificació el 2025-07-11



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