Google Scholar: cites
Creatividad en tiempos de IA : una mirada crítica inspirada en Mark A. Runco : [ressenya]
Meléndez-Rodríguez, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Creativitat en temps de IA : una mirada crítica inspirada en Mark A. Runco : [reseña]
Títol variant: Creativity in the age of AI : a critical perspective inspired by Mark A. Runco : [review]
Data: 2025
Resum: Ressenya de: Mark A. Runco. (2023). AI can only produce artificial creativity. Journal of Creativity, 33(3), https://doi. org/10. 1016/j. yjoc. 2023. 100063.
Resum: Este escrito presenta una reseña del artículo "AI can only produce artificial creativity" de Mark A. Runco (2023), publicado en Psychology Today. Analizamos sus principales contribuciones para separar la creatividad humana de la generada por plataformas de inteligencia artificial y reflexionamos sobre sus implicaciones en el campo de la investigación publicitaria. Se sostiene el argumento de que la creatividad es inherentemente humana, por lo que no puede ser sustituida por procesos algorítmicos. Asimismo, se advierte sobre las limitaciones conceptuales de equiparar los productos producidos por inteligencia artificial con acciones genuinamente creativas por parte de la investigación académica.
Resum: Aquest escrit presenta una ressenya de l'article "AI can only produce artificial creativity" de Mark A. Runco (2023), publicat en Psychology Today. Analitzem les seves principals contribucions per a separar la creativitat humana de la generada per plataformes d'intel·ligència artificial i reflexionem sobre les seves implicacions en el camp de la recerca publicitària. Se sosté l'argument que la creativitat és inherentment humana, per la qual cosa no pot ser substituïda per processos algorítmics. Així mateix, s'adverteix sobre les limitacions conceptuals d'equiparar els productes produïts per intel·ligència artificial amb accions genuïnament creatives per part de la recerca acadèmica.
Resum: This manuscript presents a review of the article "AI can only produce artificial creativity" by Mark A. Runco (2023), published in Psychology Today. We analyze its main contributions to distinguishing human creativity from that generated by artificial intelligence platforms, and we reflect on its implications for advertising research. The argument is made that creativity is inherently human and, therefore, cannot be replaced by algorithmic processes. In this regard, the conceptual limitations of equating outputs produced by artificial intelligence with genuinely creative actions in academic research are critically examined.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Creativity ; Artificial intelligence ; Advertising creativity ; Creatividad ; Inteligencia artificial ; Creatividad publicidad
Publicat a: Questiones publicitarias, Vol. 8 Núm. 36 (2025) , p. 93-96 (Reseñas) , ISSN 1988-8732

Adreça original: https://questionespublicitarias.es/article/view/v8-n36-melendez
DOI: 10.5565/rev/qp.422


4 p, 402.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Questiones Publicitarias
Articles > Articles de recerca
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2025-07-17, darrera modificació el 2025-09-12



   Favorit i Compartir