Desarrollo de un videojuego educativo en 3D basado en el genero Tower Defense
Ji, Wenpeng
Hernandez-Sabaté, Aura, 
tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquest projecte presenta els processos i detalls per construir un videojoc educatiu de Tower Defense amb la finalitat de reforçar l'aprenentatge dels coneixements de geometria a primària i secundària. La tecnologia utilitzada per al desenvolupament és Unity, comunament emprada per crear videojocs. L'estructura del joc és simple: consisteix en diversos taulers amb formes diferents que el jugador podrà triar lliurement. En cada tauler, el jugador ha d'aplicar els seus coneixements de geometria per retardar o allargar els camins que recorreran els "enemics". Per desenvolupar el joc, hem aplicat diverses tècniques i recursos amb l'objectiu que, quan el jugador col·loqui una torre, el camí es calculi en temps real de manera que el jugador pugui optimitzar la seva estratègia. El projecte pot ser una eina útil per aprendre i entretenir al mateix temps. |
| Resum: |
Este proyecto presenta los procesos y detalles para construir un videojuego educativo de Tower Defense con la finalidad de reforzar el aprendizaje de los conocimientos de geometría en primaria y secundaria. La tecnología utilizada para el desarrollo es Unity, comúnmente empleada para crear videojuegos. La estructura del juego es simple: consiste en varios tableros con formas distintas que el jugador podrá elegir libremente. En cada tablero, el jugador debe aplicar sus conocimientos de geometría para retrasar o alargar los caminos que los "enemigos" recorrerán. Para desarrollar el juego, hemos aplicado varias técnicas y recursos con el fin de que, cuando el jugador coloque una torre, el camino se calcule en tiempo real de manera que el jugador puede optimizar su estrategia. El proyecto puede ser una herramienta útil para aprender y entretener al mismo tiempo. |
| Resum: |
This project presents the processes and details involved in building an educational Tower Defense video game with the aim of reinforcing the learning of geometry concepts in primary and secondary education. The technology used for development is Unity, commonly employed to create video games. The structure of the game is simple: it consists of several boards with different shapes that the player can freely choose. On each board, the player must apply their knowledge of geometry to delay or extend the paths that the "enemies" will follow. To develop the game, we applied various techniques and resources so that, when the player places a tower, the path is calculated in real time. The project could become a useful tool for learning and entertainment at the same time. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Enginyeria Informàtica [2502441] |
| Pla d'estudis: |
Enginyeria Informàtica [958] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Àrea temàtica: |
Menció Computació |
| Matèria: |
Videojocs ;
Unity ;
Programació ;
Jocs educatius ;
Problema del viatjant ;
Videojuegos ;
Programación ;
Juegos educativos ;
Problema del viajante ;
Video games ;
Programming ;
Educational games ;
Travelling salesman problem |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Escola d'Enginyeria. TFG
Registre creat el 2025-07-17, darrera modificació el 2025-10-23