tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
| Títol variant: |
Digitalització d'un joc : "Papel y Boli" |
| Títol variant: |
Digitalización de un juego : "Papel y Boli" |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquest projecte té com a objectiu la digitalització del joc de taula anomenat "Papel y Boli", un joc de taula que es juga per equips en què els participants han d'endevinar paraules escrites pels propis jugadors, seguint regles específiques que varien a cada ronda. Per assolir aquesta digitalització, s'ha desenvolupat una aplicació web que permet reproduir totes les funcionalitats del joc físic en un únic dispositiu, eliminant la necessitat de materials com papers, bolígrafs o temporitzadors, elements que limiten els moments en que es pot jugar. Amb la digitalització del joc, l'usuari pot configurar els equips, introduir paraules, controlar el temps amb un cronòmetre integrat i portar el recompte automàtic de punts. Aquesta solució incrementa notablement l'agilitat i disponibilitat del joc, fent-lo accessible des de qualsevol dispositiu amb navegador. El sistema s'ha desplegat en una màquina virtual per permetre l'accés remot a través d'Internet, i ha estat validat amb èxit en diversos entorns i dispositius. |
| Resum: |
Este proyecto tiene como objetivo la digitalización del juego de mesa llamado "Papel y Boli", un juego por equipos en el que los participantes deben adivinar palabras escritas por los propios jugadores, siguiendo reglas específicas que varían en cada ronda. Para lograr esta digitalización, se ha desarrollado una aplicación web que permite reproducir todas las funcionalidades del juego físico en un único dispositivo, eliminando la necesidad de materiales como papel, bolígrafos o temporizadores, elementos que limitan los momentos en que se puede jugar. Con la digitalización del juego, el usuario puede configurar los equipos, introducir palabras, controlar el tiempo con un cronómetro integrado y llevar el recuento automático de puntos. Esta solución incrementa notablemente la agilidad y disponibilidad del juego, haciéndolo accesible desde cualquier dispositivo con navegador. El sistema se ha desplegado en una máquina virtual para permitir el acceso remoto a través de Internet, y ha sido validado con éxito en diversos entornos y dispositivos. |
| Resum: |
This project aims to digitize the team-based board game "Papel y Boli", in which players must guess words written by the participants themselves, following specific rules that change with each round. To achieve this, a web application has been developed that replicates all the functionalities of the physical game within a single device, eliminating the need for materials such as paper, pens or timers-elements that typically limit when the game can be played. With the digital version, users can configure teams, enter custom words, control time with an integrated timer, and automatically track scores. This solution significantly increases the game's agility and availability, making it accessible from any browser-enabled device. The system was deployed on a virtual machine to allow remote access via the Internet and was successfully validated across various environments and devices. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Enginyeria Informàtica [2502441] |
| Pla d'estudis: |
Enginyeria Informàtica [958] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Àrea temàtica: |
Menció Tecnologies de la Informació |
| Matèria: |
Digitalització de jocs tradicionals ;
Aplicació web ;
Joc col·laboratiu ;
Experiència d'usuari ;
Vue.js ;
Node.js ;
Desplegament ;
NGINX ;
Arquitectura client-servidor ;
Digitalización de juegos tradicionales ;
Aplicación web ;
Juego colaborativo ;
Experiencia de usuario ;
Despliegue ;
Arquitectura cliente-servidor ;
Traditional game digitization ;
Web application ;
Collaborative gameplay ;
User experience ;
Deployment ;
Client-server architecture |