| Títol variant: |
Climate science conference in the street. A proposal for scientific and enviromental education for 1st ESO |
| Títol variant: |
Jornada de ciencia climática en la calle. Una propuesta de educación científica y ambiental para 1º de ESO |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
A l'Institut ca n'Oriac hem impulsat la "Jornada de ciència climàtica al carrer", una experiència educativa on l'alumnat de 1r d'ESO esdevé agent actiu de divulgació científica. Amb el lema: "Som veu i altaveu", la jornada consisteix a preparar, organitzar i dinamitzar una mostra científica al carrer amb tallers, experiments i maquetes que expliquen, de forma clara i vivencial, les causes, les conseqüències i les possibles solucions al canvi climàtic. El públic destinatari són els i les alumnes de primària de les escoles adscrites del barri, amb qui es comparteix aquest coneixement en un format lúdic i interactiu, a l'espai públic de la ciutat. La jornada neix amb el fet d'apropar el coneixement científic, i que el rigor científic ha d'estar a l'abast de tothom. La Jornada està inspirada en l'esperit del moviment Fridays for Future i la figura de Greta Thunberg, posant èmfasi en el poder de la veu dels i les joves per sensibilitzar sobre la crisi climàtica. Alhora, parteix de la convicció que l'aprenentatge entre iguals, la potència de transmissió d'aquest coneixement entre l'alumnat, l'autonomia, el pensament crític i la comprensió profunda del coneixement científic són claus en la construcció d'aquesta societat ecosensible i transformadora. |
| Resum: |
At Institut Ca n'Oriac we have launched the "Climate Science Street Day" - an educational experience in which 1r d'ESO students become active agents of scientific outreach. Under the motto "We are voice and amplifier", the event involves preparing, organizing, and running a street science fair with workshops, experiments, and models that clearly and experientially explain the causes, consequences, and possible solutions to climate change. The target audience is primary school pupils from nearby affiliated schools, with whom this knowledge is shared in a playful and interactive format in public spaces across the city. The initiative is born out of the will to make scientific knowledge accessible, based on the belief that scientific rigor should be within everyone's reach. The event is inspired by the spirit of the Fridays for Future movement and the figure of Greta Thunberg, emphasizing the power of young people's voices in raising awareness about the climate crisis. At the same time, it is grounded in the belief that peer learning, the capacity for knowledge transmission among students themselves, autonomy, critical thinking, and a deep understanding of scientific knowledge are key to building a society that is both eco-conscious and transformative. |
| Resum: |
En el Institut ca n'Oriac hemos impulsado la "Jornada de ciencia climática en la calle", una experiencia educativa donde el alumnado de 1º de ESO se convierte en agente activo de divulgación científica. Con el lema: "Somos ve y altavoz", la jornada consiste en preparar, organizar y dinamizar una muestra científica en la calle con talleres, experimentos y maquetas que explican, de forma clara y vivencial, las causas, consecuencias y posibles soluciones al cambio climático. El público destinatario son los alumnos y alumnas de primaria de las escuelas adscritas del barrio, con quien se comparte este conocimiento en un formato lúdico e interactivo, en el espacio público de la ciudad. La jornada nace con acercar el conocimiento científico, y que el rigor científico debe estar al alcance de todos. La Jornada está inspirada en el espíritu del movimiento Fridays for Future y la figura de Greta Thunberg, poniendo énfasis en el poder de la voz de los jóvenes para sensibilizar sobre la crisis climática. Asimismo, parte de la convicción de que el aprendizaje entre iguales, la potencia de transmisión de ese conocimiento entre el alumnado, la autonomía, el pensamiento crítico y la comprensión profunda del conocimiento científico son claves en la construcción de esta sociedad ecosensible y transformadora. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Canvi climàtic ;
Experimentació ;
Art i ciència ;
Educació ambiental ;
Secundària ;
Cambio climático ;
Experimentación ;
Arte y ciencia ;
Educación ambiental ;
Secundaria ;
Climate change ;
Experimentation ;
Art and science ;
Enviromental education ;
Secondary education |
| Publicat a: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 50 (2025) , p. 28-39 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712 |