Fent front a la crisi climàtica a través de l'alfabetització oceànica: proposta per la introducció de la Biologia Marina al currículum de secundària a Catalunya
Povedano Azuara, Carles
Soler Membrives, Anna, 
tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Biociències
| Data: |
2025 |
| Resum: |
A Catalunya, el mar genera el 5,5% dels llocs de feina i representa un 3,5% al PIB, tot i això, el canvi global posa en risc aquest gran ecosistema blau. Tot i això, els currículums de ciències de Catalunya (Decret 175/2022 i Decret 171/2022) no donen una oferta formativa en Biologia Marina i Economia blava ni la importància que mereix. Aquest treball pretén generar les condicions materials i pedagògiques per a permetre la introducció d'una matèria optativa a Quart d'ESO o Primer de Batxillerat de Biologia Marina. Per això, s'han creat tres documents clau: una programació didàctica, activitats d'avaluació i situacions d'aprenentatge. Els objectius de la matèria són contribuir a l'alfabetització oceànica i permetre el desenvolupament de competències transversals en diferents àrees (economia, geologia, biologia, física, química i política). |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Biologia [2500250] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Biologia [812] |
| Document: |
Treball final de grau |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Biociències. TFG
Registre creat el 2025-07-22, darrera modificació el 2025-07-24