Fent front a la crisi climàtica a través de l'alfabetització oceànica: proposta per la introducció de la Biologia Marina al currículum de secundària a Catalunya
Povedano Azuara, Carles
Soler Membrives, Anna, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Data: 2025
Resum: A Catalunya, el mar genera el 5,5% dels llocs de feina i representa un 3,5% al PIB, tot i això, el canvi global posa en risc aquest gran ecosistema blau. Tot i això, els currículums de ciències de Catalunya (Decret 175/2022 i Decret 171/2022) no donen una oferta formativa en Biologia Marina i Economia blava ni la importància que mereix. Aquest treball pretén generar les condicions materials i pedagògiques per a permetre la introducció d'una matèria optativa a Quart d'ESO o Primer de Batxillerat de Biologia Marina. Per això, s'han creat tres documents clau: una programació didàctica, activitats d'avaluació i situacions d'aprenentatge. Els objectius de la matèria són contribuir a l'alfabetització oceànica i permetre el desenvolupament de competències transversals en diferents àrees (economia, geologia, biologia, física, química i política).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Biologia [2500250]
Pla d'estudis: Grau en Biologia [812]
Document: Treball final de grau



1 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Biociències. TFG

 Registre creat el 2025-07-22, darrera modificació el 2025-07-24



   Favorit i Compartir