Google Scholar: cites
Gender differences found in a qualitative study of a disordered eating prevention programme : What do boys have to say?
González, Marcela L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Mora Giral, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
Goddard, Elizabeth (King's College London. Department of Psychological Medicine)
Treasure, Janet (King's College London. Department of Psychological Medicine)
Raich, Rosa M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)

Data: 2015
Descripció: 33 pàg.
Resum: Qualitative studies examining gender differences (GD) of eating disorder preventionprogrammes are scarce. We aimed to evaluate GD in adolescents who participated in a larger study on effectiveness of a disordered eating prevention programme. Perceptions of eating, female and male aesthetic models, media influences, prevention programmes and emerging topics from 12 school-going boys who received a media-literacy programme (n=4), medialiteracy plus nutrition-awareness programme (n=4) or neither (n=4) were explored using Interpretative Phenomenological Analysis and compared with previous results in girls. Findings suggest that the prevention programme is effective for both genders. GD and consumer-culture influences may be considered in future interventions.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación PSI2010-22067
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-1450
Nota: Altres ajuts: This article was partially supported by grants SEJ2005-07099 from the Ministry of Science and Technology (Spain). The preparation of this article was partially supported by Fundación Mapfre and by the Agency for the Management of University and Research Grants of the Catalan Youth Agency (ASC/2729/2008).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Adolescent gender differences ; Disordered eating ; Media literacy ; Prevention programme ; Qualitative research
Publicat a: Journal of health psychology, Vol. 20, Num. 6 (2015) , p. 858-874, ISSN 1461-7277

DOI: 10.1177/1359105315573426


Postprint
33 p, 468.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-07-26, darrera modificació el 2025-09-08



   Favorit i Compartir