Creating Supportive Classroom Environments : Motivating Adolescent Students in English as a Second Language
Dominguez Lopez, Lidia
Ament, Jennifer Rose, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
| Data: |
2025 |
| Descripció: |
35 pag. |
| Resum: |
Motivation is crucial in academic performance and language learning (Dörnyei, 2001). Adolescents learning a non-official language, such as English as a Second Language (ESL), may face motivational challenges. This paper explores factors influencing adolescent motivation in academic contexts, particularly ESL, and highlights strategies teachers use to foster supportive classrooms. Drawing on Ryan and Deci's (2000) Self-Determination Theory -autonomy, competence, and relatedness- the literature shows that meeting these needs boosts both intrinsic and extrinsic motivation. Teachers play a key role in creating motivating environments by applying psychological and instructional strategies to support student engagement and language learning success. |
| Resum: |
La motivació és fonamental en el rendiment acadèmic i en l'aprenentatge de llengües (Dörnyei, 2001). Els adolescents que aprenen anglès com a segona llengua (ASL) poden trobar dificultats motivacionals. Aquest article explora els factors que influeixen en la motivació en contextos escolars i les estratègies que els docents utilitzen per crear aules més motivadores. Segons la teoria de l'autodeterminació de Ryan i Deci (2000), satisfer les necessitats d'autonomia, competència i relació interpersonal afavoreix la motivació intrínseca i extrínseca. El paper del professorat és clau per aplicar estratègies pedagògiques i psicològiques que fomentin la implicació i l'èxit en l'aprenentatge. |
| Resum: |
La motivación es clave en el rendimiento académico y en el aprendizaje de idiomas (Dörnyei, 2001). Los adolescentes que estudian inglés como segunda lengua (ISL) pueden enfrentar dificultades motivacionales. Este proyecto analiza los factores que influyen en su motivación y las estrategias que aplican los docentes para fomentar un entorno de aprendizaje positivo. Basado en la teoría de la autodeterminación de Ryan y Deci (2000), se concluye que satisfacer las necesidades de autonomía, competencia y afinidad mejora la motivación intrínseca y extrínseca. Los docentes son fundamentales al aplicar estrategias pedagógicas que refuercen el compromiso y faciliten el éxito académico. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Titulació: |
Estudis Anglesos [2504212] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Estudis Anglesos [1482] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Motivation ;
Adolescent students ;
Teachers ;
ESL ;
Supportive classroom ;
Strategies ;
Motivació ;
Alumnes adolescents ;
Docents ;
ASL ;
Entorns positius ;
Estratègies ;
Motivación ;
Alumnos adolescentes ;
Docentes ;
ISL ;
Entornos positivos ;
Estrategias |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Registre creat el 2025-07-30, darrera modificació el 2025-08-03