Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Transitions within Swedish compulsory school : Problematisations in policy
Ånger, Josefin (Umeå University)

Títol variant: Transicions a l'escola obligatòria sueca : problematitzacions sobre polítiques
Títol variant: Transiciones dentro de la escuela obligatoria sueca : problematizaciones sobre políticas
Data: 2025
Resum: There is a shortage of policy studies concerning educational transitions, especially transitions within the compulsory schooling system. This article presents a post-structural policy study of Swedish school transition policy, drawing on Bacchi's (2009) What's the Problem Represented to be? (WPR) approach. The problem representations identified in national steering documents and local-level policies are related to a drop in attainment and could be described as a lack of information (of individual students' needs), a lack of coordination and a lack of trust. These problematisations are connected to both an individualistic discourse and a new public management discourse. Transition is viewed as a short-term event rather than an adaptation process, and as a "special education problem". This places teachers in the background in favour of special education needs coordinators, and measures students against a norm of not needing support during transitions. While improving possibilities to support students, these representations also risk labelling students in need of support as deviant and/or deficient.
Resum: Hi ha una escassetat d'estudis de polítiques sobre les transicions educatives, especialment dins de l'escolarització obligatòria. Aquest article presenta un estudi postestructural de la política de transició sueca basat en l'enfocament de Bacchi (2009). Quin problema s'hi representa? (QPR). Els problemes identificats als documents directius nacionals i les polítiques locals estan relacionats amb una caiguda del rendiment i podrien descriure's com a manca d'informació (de les necessitats individuals dels estudiants), de coordinació i de confiança. Aquestes problematitzacions estan connectades tant amb un discurs individualista com amb un nou discurs de gestió pública. La transició es considera un esdeveniment de curt termini més que no pas un procés d'adaptació i un «problema d'educació especial». Això situa els mestres en un segon pla a favor dels coordinadors de necessitats d'educació especial i qualifica l'alumnat segons la norma de no necessitar suport durant les transicions. Si bé milloren les possibilitats de donar suport a l'alumnat, amb aquestes representacions també es corre el risc d'etiquetar de desviats i/o deficients els estudiants que necessiten suport.
Resum: Hay una escasez de estudios de políticas sobre las transiciones educativas, especialmente dentro de la escolarización obligatoria. Este artículo presenta un estudio postestructural de la política de transición sueca basado en el enfoque de Bacchi (2009). ¿Cuál es el problema representado? (QPR). Los problemas identificados en los documentos directivos nacionales y las políticas locales están relacionados con una caída del rendimiento y podrían describirse como falta de información (de las necesidades individuales de los estudiantes), de coordinación y de confianza. Estas problematizaciones están conectadas tanto con un discurso individualista como con un nuevo discurso de gestión pública. La transición se considera un acontecimiento de corto plazo más que un proceso de adaptación y un «problema de educación especial». Esto coloca a los docentes en un segundo plano a favor de los coordinadores de necesidades de educación especial y cualifica al alumnado según la norma de no necesitar apoyo durante las transiciones. Si bien mejoran las posibilidades de apoyar al alumnado, con estas representaciones también se corre el riesgo de etiquetar como desviados y/o deficientes a los estudiantes que necesitan apoyo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Transició d'educació primària a primer cicle de secundària ; Política educativa ; Representacions mental ; Suècia ; Transition from primary to lower secondary school ; Educational policy ; Conceptual imaginary ; Sweden ; Transición educación primaria-secundaria primer ciclo ; Política de la educación ; Representación mental ; Suecia
Publicat a: Educar, Vol. 61 Núm. 2 (2025) , p. 331-344 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v61-n2-anger
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/v61-n2-anger
DOI: 10.5565/rev/educar.2324


14 p, 183.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2025-07-31, darrera modificació el 2025-09-24



   Favorit i Compartir