Google Scholar: cites
Intergenerational Learning in the Workplace. What About Academic Staff at Higher Education Institutions?
García Martín, Sheila (Universidad de León)
Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Cañón Rodríguez, Ruth (Universidad de León)

Data: 2025
Descripció: 11 pàg.
Resum: Demographic development and hiring and retirement policies in higher education institutions (HEIs) have promoted the coexistence of different generations in university departments. Intergenerational learning (IGL) processes in the workplace are crucial for improving both individual and institutional well-being and performance. This scoping review examines empirical studies on workplace IGL, paying special attention to those focused on HEIs. The sample comprises 61 articles. The scoping review method used in this study is based on Preferred Reporting Items for Systematic reviews and Meta-Analyses extension for Scoping Reviews (PRISMA). The results highlighted: (1) the prevalence of qualitative studies aimed at understanding IGL from an organisational, group or individual perspective; and (2) the lack of educational studies, particularly research conducted at universities. In this context, the absence of such studies contrasts with the importance, topicality and urgency of analysing and promoting IGL in HEIs to ensure organisational development and generational change between teachers.
Ajuts: Agencia Estatal de Investigación PID2019-107747RB-I00
Agencia Estatal de Investigación PID2023-148993NB-I00
Nota: Altres ajuts: acords transformatius de la UAB
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article de revisió ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Faculty professional development ; Higher education ; Intergenerational learning ; Scoping review
Publicat a: International journal of training and development, 2025, P. 1-11, ISSN 1468-2419

DOI: 10.1111/ijtd.70005


11 p, 472.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2025-08-28, darrera modificació el 2025-09-07



   Favorit i Compartir