Les tribus urbanes a les obres d'Ai Yazawa i Novala Takemoto
Gharouit Blázquez, Fátima
Mas López, Jordi 1972-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Las tribus urbanas en las obras de Ai Yazawa y Novala Takemoto
Títol variant: Urban Tribes in Ai Yazawa and Novala Takemoto's Works
Data: 2024
Descripció: 55 pag.
Resum: Les tribus urbanes japoneses són conegudes mundialment en el món de la moda per la manera de vestir alternativa que tenen les persones que les formen. No obstant això, aquestes tribus urbanes no es basen únicament en les vestimentes. Aquest treball es basa a veure la representació que reben les lolita, els punk i els bōsōzoku dins de l'art i la literatura japoneses en contrast amb la representació que reben en les obres d'Ai Yazawa i Novala Takemoto, dos autors molt vinculats a aquest món. Per començar, es proporciona un context sobre les tres tribus urbanes esmentades on s'explica no només la forma de vestir, sinó també les creences de les tribus i com apareixen en les altres representacions artístiques. A més, es proporciona un context sobre els autors per tal de saber qui són i el seu impacte dins de les seves especialitzacions. Per tal de veure la representació d'aquestes tribus a les obres dels autors s'analitzen la novel·la Kamikaze Girls i la compilació de relats Emily de Novala Takemoto i els mangas Paradise Kiss i Nana d'Ai Yazawa. Gràcies a aquestes anàlisis es veu com a altres obres les tribus urbanes solen ser objecte de burla, amb personatges còmics i plens d'estereotips, en canvi, en les obres de Yazawa i Takemoto tracten històries protagonitzades majoritàriament per personatges provinents de les tribus urbanes i tracten d'humanitzar-los i mostrar com és viure dins la societat japonesa com a persona marginal.
Resum: Las tribus urbanas japonesas son mundialmente conocidas en el mundo de la moda por su forma alternativa de vestir que tienen sus miembros. No obstante, estas tribus urbanas no se basan únicamente en sus vestimentas. Este trabajo se basa en ver la representación que reciben las lolita, los punks y los bōsōzoku en el arte y la literatura japoneses en contraste con la representación que reciben en las obras de Ai Yazawa y Novala Takemoto, dos autores muy vinculados a este mundo. Para comenzar, se proporciona un contexto sobre las tribus urbanas mencionadas donde se explica no solo la forma de vestir, sino también las creencias de las tribus y cómo aparecen en otras representaciones artísticas. Además, se proporciona un contexto sobre los autores para saber quiénes son y su impacto dentro de sus especializaciones. Para ver la representación de las tribus urbanas en las obras de los autores, se analizan la novela Kamikaze Girls y la compilación de relatos Emily de Novala Takemoto y los mangas Paradise Kiss y Nana de Ai Yazawa. Gracias a estos análisis se ve como en otras obras las tribus urbanas son sujeto de burla con personajes con finalidades cómicas y llenos de estereotipos; en cambio, en las obras de Yazawa y Takemoto se tratan historias protagonizadas mayoritariamente por personajes de estas tribus urbanas y tratan de humanizarlos y mostrar cómo se vive en la sociedad japonesa como una persona marginal.
Resum: Japanese urban tribes are known worldwide, especially in the fashion world, because of their alternative way of dressing up. However, these urban tribes are not based solely on the way they dress. This thesis talks about how the lolita, punk, and bōsōzoku tribes are represented in Japanese art and literature, comparing it with how they are represented in Ai Yazawa and Novala Takemoto's works, two authors related to those tribes. First, a context about how these three tribes work is provided, including how they dress, their beliefs, and how they are represented in general. Then, it is provided a context about the two authors, so the readers know who they are and their impact in their fields. In order to see how Yazawa and Takemoto represent the urban tribes, I am going to analyze the novel Kamikaze Girls and the short story compilation Emily by Novala Takemoto, as well as the manga Paradise Kiss and Nana by Ai Yazawa. After analyzing these works, we can see how, on the one hand, authors who have no relation with these tribes portray them as comic relief characters full of stereotypes; on the contrary, Yazawa and Takemoto narrate stories mostly led by protagonists from said urban tribes, and they try to humanize them and show how marginalized people live in Japanese society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Tribus urbanes ; Lolita ; Punk ; Bōsōzoku ; EGL ; Harajuku ; Ai Yazawa ; Novala Takemoto ; Kamikaze Girls ; Emily ; Nana ; Paradise Kiss ; Tribus urbanas ; Urban tribes



55 p, 515.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2025-09-07, darrera modificació el 2025-09-27



   Favorit i Compartir