dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
| Títol variant: |
Aprendizaje del catalán para el contexto laboral en personas con discapacidad visual. Prácticas en la Associació Discapacitat Visual Catalunya (B1 B2 B3) |
| Títol variant: |
Catalan language learning for the workplace context in people with visual impairment. Practical training at the Associació Discapacitat Visual Catalunya (B1 B2 B3) |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
Aquest treball de fi de grau en modalitat Aps aborda la creació de materials destintats a l'ensenyament del català en un context laboral d'atenció al públic per a persones amb discapacitat visual. La creació de continguts sorgeix de la necessitat que presenta l'Associació Discapacitat Visual de Catalunya (B1+B2+B3), degut a la mancança de materials destinats a aquesta situació especifica. Amb l'objectiu de dur a terme la creació dels recursos, s'analitzen les metodologies d'ensenyament de llengües estrangeres a persones amb discapacitat visual i els diferents casos d'èxit que s'han trobat. També es fa una recerca sobre les eines i tecnologies disponibles que reforcen i potencien l'aprenentatge. Finalment, es proposen els materials, en tres formats diferents: documents accessibles de Word, àudios i formularis de Google, per a la posterior aplicació pràctica i se n'avaluen les propostes amb el director de l'entitat. |
| Resum: |
Este Trabajo de Fin de Grado en modalidad ApS aborda la creación de materiales destinados a la enseñanza del catalán en un contexto laboral de atención al público para personas con discapacidad visual. La elaboración de los contenidos surge de la necesidad detectada por la Asociación Discapacidad Visual de Cataluña (B1+B2+B3), debido a la carencia de materiales dirigidos a esta situación específica. Con el objetivo de llevar a cabo la creación de estos recursos, se analizan las metodologías de enseñanza de lenguas extranjeras a personas con discapacidad visual, así como distintos casos de éxito identificados. También se realiza una investigación sobre las herramientas y tecnologías disponibles que refuerzan y potencian el aprendizaje. Finalmente, se proponen los materiales en tres formatos diferentes: documentos accesibles de Word, audios y formularios de Google, para su posterior aplicación práctica, y se evalúan las propuestas junto con el director de la entidad. |
| Resum: |
This final degree thesis, carried out in the Service-Learning (ApS) modality, focuses on the creation of materials aimed at teaching Catalan in a customer service work context for people with visual impairments. The development of these materials arises from a need identified by the Visual Disability Association of Catalonia (B1+B2+B3), due to the lack of resources tailored to this specific situation. To develop the resources, an analysis is conducted on language teaching methodologies for people with visual impairments, as well as a review of various successful case studies. Additionally, research is carried out on the tools and technologies available to support and enhance the learning process. Finally, the proposed materials are presented in three different formats: accessible Word documents, audio files, and Google Forms, for practical implementation. The proposals are then evaluated in collaboration with the director of the organization. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Traducció i Interpretació [2500249] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Traducció i Interpretació [1202] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Ensenyament català a adults ;
Accessibilitat ;
Discapacitat visual ;
Recursos educatius ;
Català en context laboral ;
Materials accessibles ;
Enseñanza de catalán a adultos ;
Accesibilidad ;
Discapacidad visual ;
Recursos educativos ;
Catalán en contextos laborales ;
Materiales accesibles ;
Teaching catalan to adults ;
Accessibility ;
Visual impairment ;
Educational resources ;
Catalan in workplace contexts ;
Accessible materials |