|
|
|||||||||||||||
|
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español | |||||||||
| Pàgina inicial > Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Hacia una enseñanza contextualizada y progresiva de la gramática. Propuesta de secuenciación de los contenidos gramaticales en Educación Secundaria Obligatoria |
| Títol variant: | Cap a un ensenyament contextualitzat i progressiu de la gramàtica. Proposta de seqüenciació dels continguts gramaticals a l'Educació Secundària Obligatòria |
| Títol variant: | Towards a Contextualised and Progressive Grammar Instruction. A Proposal for Sequencing Grammatical Content in Compulsory Secondary Education |
| Data: | 2024 |
| Descripció: | 29 pag. |
| Resum: | Este Trabajo de Fin de Grado plantea una propuesta de secuenciación de los contenidos gramaticales que deben abordarse a lo largo de los cuatro cursos de la Educación Secundaria Obligatoria. Parte de la necesidad urgente de subsanar la repetición y la organización incoherente de los contenidos que muestran la mayoría de los libros de texto. Para justificar esta propuesta, se lleva a cabo un análisis riguroso del currículo vigente, con el fin de identificar lagunas y falta de orientaciones precisas en cuanto a la progresión de los contenidos. El objetivo es ofrecer una guía fundamentada que sirva como mejora en el paradigma de la enseñanza de la gramática en secundaria. |
| Resum: | Aquest Treball de Fi de Grau planteja una proposta de seqüenciació dels continguts gramaticals que s'han de treballar al llarg dels quatre cursos de l'Educació Secundària Obligatòria. Parteix de la necessitat urgent de corregir la repetició i l'organització incoherent dels continguts que presenten la majoria dels llibres de text. Per tal de justificar aquesta proposta, es duu a terme una anàlisi rigorosa del currículum vigent, amb l'objectiu d'identificar-ne les llacunes i la manca d'orientacions precises pel que fa a la progressió dels continguts. L'objectiu és oferir una guia fonamentada que contribueixi a millorar el paradigma de l'ensenyament de la gramàtica a secundària. |
| Resum: | This Final Degree Project presents a proposal for sequencing grammatical content to be addressed throughout the four years of Compulsory Secondary Education. It stems from the urgent need to correct the repetition and incoherent organization of content found in most textbooks. To justify this proposal, a thorough analysis of the current curriculum is carried out to identify gaps and a lack of clear guidelines regarding content progression. The aim is to offer a well-founded guide that contributes to improving the paradigm of grammar teaching in secondary education. |
| Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
| Llengua: | Castellà |
| Titulació: | Grau en Estudis de Català i Espanyol [834] |
| Pla d'estudis: | Estudis de Català i Espanyol [103512] |
| Document: | Treball final de grau ; Treball final de grau |
| Matèria: | Gramática ; ESO (Educación Secundaria Obligatoria) ; Secuenciación ; Currículo ; Contenidos gramaticales ; Gramàtica ; ESO (Educació Secundària Obligatòria) ; Seqüenciació ; Currículum ; Continguts gramaticals ; Grammar ; Compulsory Secondary Education ; Sequencing ; Curriculum ; Grammatical content |
29 p, 462.9 KB |