Regulación de la publicidad de influencers en redes sociales : análisis jurídico y su evolución en el contexto digital
Muñoz Cros, Oriol
Gardeñes Santiago, Miquel, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Dret
| Títol variant: |
Regulation of influencer advertising on social media : legal analysis and its evolution in the digital context |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquest treball de final de grau examina el marc jurídic aplicable a la publicitat realitzada per influencers a les xarxes socials, una activitat en expansió amb un impacte creixent en els hàbits de consum, especialment entre els públics més joves. L'anàlisi se centra tant en la normativa general -com ara la Llei General de Publicitat, la Llei de Competència Deslleial o la LSSI-CE- com en les disposicions específiques adoptades els darrers anys, com la Llei 13/2022 General de Comunicació Audiovisual i el Reial decret 444/2024 sobre usuaris d'especial rellevància. |
| Resum: |
Este trabajo de fin de grado examina el marco jurídico aplicable a la publicidad realizada por influencers en redes sociales, una actividad en expansión con creciente impacto en los hábitos de consumo, especialmente entre los públicos más jóvenes. El análisis se centra tanto en la normativa general -como la Ley General de Publicidad, la Ley de Competencia Desleal o la LSSI-CE- como en las disposiciones específicas adoptadas en los últimos años, incluyendo la Ley 13/2022 General de Comunicación Audiovisual y el Real Decreto 444/2024 sobre usuarios de especial relevancia. |
| Resum: |
This final degree project examines the legal framework applicable to advertising carried out by influencers on social media, an expanding activity with increasing impact on consumer behaviour, particularly among younger audiences. The analysis focuses both on general regulations -such as the General Advertising Law, the Unfair Competition Law, and the LSSI-CE- and on specific provisions adopted in recent years, including Law 13/2022 on Audiovisual Communication and Royal Decree 444/2024 on users of particular relevance. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Dret [2500786] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Dret [949] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Influencers ;
Publicitat ;
Xarxes socials ;
Dret digital ;
Publicitat encoberta ;
Autoregulació ;
Codi de conducta ;
Criptoactius ;
Responsabilitat jurídica ;
Consumidors ;
Publicidad ;
Redes sociales ;
Derecho digital ;
Publicidad encubierta ;
Autorregulación ;
Código de conducta ;
Criptoactivos ;
Responsabilidad jurídica ;
Consumidores ;
Advertising ;
Social media ;
Digital law ;
Covert advertising ;
Self-regulation ;
Code of conduct ;
Crypto-assets ;
Legal liability ;
Consumers |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Dret. TFG
Registre creat el 2025-09-10, darrera modificació el 2025-10-19