dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
| Títol variant: |
El dret dels pares a triar la formació dels seus fills : la possibilitat d'optar per un model educatiu que promogui l'educació diferenciada per sexes |
| Títol variant: |
Parents' right to choose the education of their children : the possibility of opting for an educational model that promotes gender-differentiated education |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
La configuració actual del dret a l'educació, a partir d'un conjunt de drets, llibertats i principis, és resultat de la seva evolució al llarg de l'últim segle. Entre les diferents dimensions que es recullen d'aquest dret, els següents epígrafs es focalitzaran en el dret que assisteix als pares a triar una educació conforme a les seves conviccions religioses i morals, el contingut i l'abast de les quals ha estat objecte de debat doctrinal. Sense oblidar, a més, que es parteix d'un sistema educatiu que dona cabuda a diversos models pedagògic, les discrepàncies entre les diferents postures quant al seu finançament a través del sistema d'ajudes públiques i l'afectació que aquesta negativa pot tenir en relació amb el dret educatiu dels pares és evident. En el present treball es pretén entendre la configuració d'aquest dret i analitzar, des d'un punt de vista jurisprudencial, la modificació dels criteris d'inclusió o denegació en virtut de la llei educativa que es trobava vigent. |
| Resum: |
La configuración actual del derecho a la educación, a partir de un conjunto de derechos, libertades y principios, es resultado de su evolución a lo largo del último siglo. Entre las distintas dimensiones que se recogen de este derecho, los siguientes epígrafes se focalizarán en el derecho que asiste a los padres a escoger una educación conforme a sus convicciones religiosas y morales, cuyo contenido y alcance ha sido objeto de debate doctrinal. Sin olvidar, además, que se parte de un sistema educativo que da cabida a diversos modelos pedagógico, las discrepancias entre las distintas posturas en cuanto a su financiación a través del sistema de ayudas públicas y la afectación que esta negativa puede tener en relación con el derecho educativo de los padres es evidente. En el presente trabajo se pretende entender la configuración de este derecho y analizar, desde un punto de vista jurisprudencial, la modificación de los criterios de inclusión o denegación en virtud de la ley educativa que se encontraba vigente. |
| Resum: |
The present organisation of the right to education, based on a set of rights, freedoms and principles, is the result of its evolution throughout the last century. Among the different aspects gathered from this right, the following headings will focus on the right of parents to choose an education according to their religious and moral beliefs, the content and significance of which have been subject to doctrinal debate. Furthermore, it should not be forgotten that the starting point is an educational system that gives rise to various teaching approaches, the disagreement between the different positions regarding its funding through the public aid system and the impact that the refusal may have on the parents' rights to education is evident. This work aims to understand the organisation of this right and to analyse, from a jurisprudential point of view, the modification of the criteria for inclusion or exclusion by virtue of the education law in force. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Dret [2500786] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Dret [949] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Dret a l'educació ;
Pares ;
Conviccions morals i religioses ;
Concert educatiu ;
Educació diferenciada per sexes ;
Derecho a la educación ;
Padres ;
Convicciones morales y religiosas ;
Concierto educativo ;
Educación diferenciada por sexos ;
Right to education ;
Parents ;
Moral and religious beliefs ;
Educational subsidy ;
Single sex education |