Les converses significatives entre docents per a l'aprenentatge informal i organitzatiu
Fillat Salvador, Rosa
Díaz Vicario, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2025
Descripció: 136 pag.
Resum: Els constants canvis socials, culturals i tecnològics exigeixen que els centres educatius s'adaptin de manera continuada per donar resposta a necessitats emergents cada cop més complexes. En aquest escenari, el desenvolupament professional docent esdevé un element clau per dotar el professorat de noves eines, competències i estratègies pedagògiques aplicables a l'aula. Aquesta millora no pot dependre exclusivament de la formació formal, sinó que requereix potenciar altres vies, com l'aprenentatge informal, que permet un desenvolupament més contextualitzat, flexible i immediat. Aquesta recerca analitza les converses significatives entre docents com a estratègia d'aprenentatge informal capaç d'afavorir la millora contínua dels centres educatius i d'impulsar la seva evolució cap a models d'"organització que aprèn". L'estudi, basat en un qüestionari adreçat a docents i direccions de centres públics d'Educació Infantil i Primària del Vallès Occidental, mostra que aquestes converses contribueixen decisivament al creixement professional, al reforç del sentiment de pertinença i a l'enfortiment de la confiança i el respecte mutu. Els resultats evidencien que la facilitació d'espais i moments per a converses significatives, tant estructurats com espontanis, pot generar una cultura col·laborativa i un clima organitzatiu favorable a l'aprenentatge compartit. En aquest marc, el lideratge de les direccions i equips directius és determinant per dissenyar i implementar actuacions que potenciïn l'aprenentatge individual, col·lectiu i organitzatiu, maximitzant així el potencial transformador del centre.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [4317141]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa [1580]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Converses significatives ; Aprenentatge informal ; Aprenentatge organitzatiu ; Lideratge pedagògic ; Rol directiu



136 p, 3.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2025-09-19, darrera modificació el 2025-09-26



   Favorit i Compartir