Inteligencia artificial y afectividad simulada : Orientaciones para el tratamiento informativo responsable de las relaciones parasociales con chatbots
Ahmed Kausar, Husna
Pulido, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Intel·ligència artificial i afectivitat simulada : Orientacions per a un tractament informatiu responsable de les relacions parasocials amb chatbots
Títol variant: Artificial intelligence and simulated affectivity : Guidelines for a responsible information processing of parasocial relationships with chatbots
Data: 2025
Descripció: 101 pag.
Resum: Tot i que la innovació en intel·ligència artificial avança a gran velocitat, els estudis sobre el seu impacte social progressen de manera molt més lenta, deixant buits significatius en el coneixement sobre els seus efectes en els usuaris. Mitjançant l'anàlisi de les aplicacions Character. ai i Replika, aquest estudi té com a objectiu identificar les característiques de la cobertura mediàtica dels chatbots d'intel·ligència artificial emprats per a converses afectives, així com proposar una guia per a una cobertura informativa responsable des de l'àmbit de la comunicació.
Resum: Si bien la innovación en inteligencia artificial avanza a gran velocidad, los estudios sobre su impacto social progresan de forma mucho más lenta, dejando vacíos importantes de conocimiento sobre sus efectos en los usuarios. Mediante el análisis de las aplicaciones Character. ai y Replika, el objetivo del presente estudio es poder identificar las características de la cobertura mediática que se realiza sobre los chatbots de inteligencia artificial utilizados para tener conversaciones afectivas, así como proponer una guía para su cobertura informativa responsable desde el ámbito de la comunicación.
Resum: While innovation in artificial intelligence is advancing rapidly, research on its social impact is progressing more slowly, leaving significant gaps in our understanding of its effects on users. This study analyzes the platforms Character. ai and Replika to identify the key characteristics of media coverage related to AI chatbots designed for emotional conversations. It also aims to propose a communication-focused guide for effective and responsible media coverage of such technologies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [4316493]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Intel·ligència artifical ; Chatbots ; Character.ai ; Replika ; Amor ; Addicció



101 p, 3.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2025-10-21, darrera modificació el 2025-10-26



   Favorit i Compartir