Estrategias de implicación familiar : construcción y expresión de las prácticas vinculadas con la escolaridad filial
Peña Del Monte, Aitana
Verger, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Estratègies d'implicació familiar : construcció i expressió de les pràctiques vinculades amb l'escolaritat filial
Títol variant: Strategies of family involvement : construction and expression of practices linked to the schooling of children
Data: 2025
Resum: La implicació familiar en l'escolaritat constitueix un factor clau en la reproducció de les desigualtats educatives, però la seva anàlisi sol estar mediat per enfocaments normatius que invisibilitzen la diversitat de pràctiques i els condicionants de classe. Aquest treball analitza com les famílies de diferents perfils educatius configuren i interpreten la seva implicació en la vida escolar dels seus fills i filles, atenent especialment el paper del capital cultural i altres formes de capital en l'estructuració quotidiana d'aquestes estratègies.
Resum: La implicación familiar en la escolaridad constituye un factor clave en la reproducción de las desigualdades educativas, pero su análisis suele estar mediado por enfoques normativos que invisibilizan la diversidad de prácticas y los condicionantes de clase. Este trabajo analiza cómo las familias de diferentes perfiles educativos configuran e interpretan su implicación en la vida escolar de sus hijos e hijas, atendiendo especialmente al papel del capital cultural y otras formas de capital en la estructuración cotidiana de estas estrategias.
Resum: Family involvement in schooling is a key factor in the reproduction of educational inequalities, but its analysis is often mediated by normative approaches that make the diversity of practices and class conditioning factors invisible. This paper analyses how families with different educational profiles shape and interpret their involvement in their children's school life, paying particular attention to the role of cultural capital and other forms of capital in the everyday structuring of these strategies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Graduat o Graduada en Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Implicació familiar ; Capital cultural ; Desigualtat educativa ; Escola ; Relació família-escola ; Reproducció social ; Sociologia de l'educació ; Implicación familiar ; Desigualdad educativa ; Escuela ; Relación familia-escuela ; Reproducción social ; Sociología de la educación ; Family involvement ; Cultural capital ; Educational inequality ; School ; Family-school relationship ; Social reproduction ; Sociology of education



165 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2025-10-24, darrera modificació el 2025-11-13



   Favorit i Compartir