dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
| Títol variant: |
Análisis de las redes de movilidad sostenible a escala supramunicipal. Caso práctico del subsistema urbano de La Garriga |
| Títol variant: |
Analysis of sustainable mobility networks at supramunicipal scale. Case study of the urban subsystem of La Garriga |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
L'objectiu d'aquesta investigació és comprovar si una anàlisi de la xarxa de mobilitat sostenible a una escala superior als límits municipals és una eina útil per assolir els objectius climàtics i ambientals. L'estudi identifica l'àrea que forma el subsistema urbà de La Garriga i analitza les xarxes de transport públic i mobilitat activa de l'àmbit. L'anàlisi de la cobertura i oferta de la xarxa de transport públic s'ha realitzat a través de la sintetització i sistematització de les dades de mobilitat disponibles. Posteriorment, en el cas de l'oferta de transport públic s'ha fet ús de programari SIG i Excel per al tractament de les dades. L'anàlisi de la xarxa de mobilitat activa s'ha desenvolupat a través de treball de camp, avaluant l'adequació de la xarxa per a la mobilitat quotidiana. L'estudi conclou que La Garriga articula un subsistema urbà en el qual les xarxes de transport públic i mobilitat activa tenen reptes importants als quals cal donar resposta. La present recerca identifica i categoritza les àrees sense accés a la xarxa de transport públic. També es conclou que el nombre d'expedicions no és apropiat per satisfer les necessitats de la població del subsistema, especialment en els desplaçaments transversals. Finalment, s'ha demostrat que el subsistema constitueix un àmbit de distàncies curtes amb potencial per a la mobilitat activa. Malgrat aquesta potencialitat, la infraestructura per a la mobilitat activa està concebuda per a l'ús esportiu i de lleure, no per a la mobilitat quotidiana. |
| Resum: |
El objetivo de esta investigación es comprobar si un análisis de la red de movilidad sostenible a una escala superior a los límites municipales puede ser una herramienta de utilidad para alcanzar los objetivos climáticos y ambientales. El estudio identifica el área que forma el subsistema urbano de La Garriga y analiza las redes de transporte público y movilidad activa del ámbito. El análisis de la cobertura y la oferta de la red de transporte público se ha realizado a través de la síntesis i sistematización de los datos de movilidad disponibles. Posteriormente, en el caso de la oferta de transporte público se ha utilizado programario SIG i Excel para el tratamiento de los datos. El análisis de la red de movilidad activa se ha desarrollado a partir de trabajo de campo, avaluando la adecuación de la red para la movilidad cotidiana. El estudio concluye que La Garriga articula un subsistema urbano en el que las redes de transporte público y movilidad activa tienen retos importantes a los que hay que dar respuesta. La presente investigación identifica y categoriza las áreas sin acceso a la red de transporte público. También se concluye que el número de expediciones no es adecuado para satisfacer las necesidades de la población del subsistema, especialmente en los desplazamientos transversales. Finalmente, se ha demostrado que el subsistema constituye un ámbito de distancias cortas con potencial para la movilidad activa. A pesar de esta fortaleza la infraestructura para la movilidad activa ha sido concebida para el uso esportivo y de ocio, no para la movilidad cotidiana. |
| Resum: |
The aim of this research is to prove that an analysis of sustainable mobility infrastructure at a bigger scale than the municipal delimitation is an effective tool to achieve the climate and environmental objectives. The present study identifies the area that forms the urban subsystem near La Garriga town and analyzes the public transport, walking and cycling network in this area. The analysis of the public transport network's coverage and supply was conducted through the synthesis and systematization of available mobility data, Subsequently, for the public transport supply, GIS and Excel software were used to process the data. The analysis of the cycling and walking infrastructure was conducted through fieldwork, assessing the network suitability for everyday mobility. Long story short, it can be concluded that La Garriga forms an urban subsystem in which the public transport and the cycling and walking infrastructure have some important issues to solve. The research identifies and categorizes the areas without access to public transport; it also concludes that the number of expeditions are not appropriate for the needs of the population of the subsystem, especially in the transversal movements. Finally, it has been proved that the subsystem conforms a short distances area with potential for walking and cycling. Despite of, the walking and cycling infrastructure is conceived for sport and leisure, not for the daily mobility. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Geografia i Ordenació del Territori [826] |
| Pla d'estudis: |
Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Subsistema urbà ;
Mobilitat sostenible ;
Transport públic ;
Infraestructura ciclista ;
Subsistema urbano ;
Movilidad sostenible ;
Transporte público ;
Suburban system ;
Sustainable mobility ;
Public transport ;
Cycling infrastructure |