| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquest estudi explora la influència dels influents LGBTQ en les xarxes socials (SMI) en la participació i actituds del públic. Tot i que la Xina té una de les poblacions LGBTQ més grans del món, la visibilitat i l'acceptació socials segueixen limitades. Aquest estudi elabora la història i la cultura digital de les persones LGBTQ en el context xinès. La història de les comunitats LGBTQ a la Xina es divideix en tres parts: la història de les comunitats LGBTQ, breus notes sobre el transgenderisme i breus notes sobre el queer. La part de les xarxes socials i les comunitats LGBTQ parla sobre l'evolució d'Internet i l'activitat LGBTQ en línia al país. El marc teòric es centra en tres parts: les xarxes socials, l'influència de les xarxes socials i la recepció del públic. La part de les xarxes socials inclou aspectes positius de la sociabilitat social (connexió social i suport social), i les xarxes socials i la ciutadania (debat cívic, xarxes socials com a esfera pública democràtica, homonormativitat i debat públic, i algoritmes i prejudicis LGBT). La part de la influència de les xarxes socials inclou definició, característiques, funció i el model de credibilitat de la font (fiabilitat, experiència i atractiu). La part de recepció del públic parla sobre la teoria dels usos i gratificacions i la participació del públic. Basant-se en aquest marc teòric, aquesta investigació investiga com les característiques personals de les SMI LGBTQ (fiabilitat, experiència i atractiu) i el contingut de vídeo (humor i títol) formen les reaccions de l'audiència (vistes, m'agrada, comparteixes, comentaris i estalvis). Es va dur a terme una anàlisi quantitativa de 100 vídeos de millor rendiment de 10 PMI LGBTQ destacades en les plataformes de xarxes socials més populars de la Xina DouYin (la versió xinesa de TikTok) i BiliBili, juntament amb 100. 000 comentaris d'usuaris del 2023 (del 17 d'octubre al 17 de desembre) i del 2024 (de l'1 d'octubre al 1 de gener de 2025). L'anàlisi de regressió i la recopilació de dades basada en Python es van utilitzar per mesurar les interaccions (vistes, m'agrada, compartiments, comentaris i estalvis) i anàlisis de sentiment sobre comentaris (positius i negatius). Tot i que les vistes són la interactivitat digital dominant, les troballes mostren diferents efectes segons cada característica personal. L'experiència millora significativament la interactivitat digital, però els no experts generen més comentaris positius i negatius que els experts. Mentre que la no experiència genera un 34% de comentaris positius i un 19% de comentaris negatius, l'experiència SMI redueix la interacció, un 15% (positiu) i un 5% (negatiu). L'atractivitat mostra una relació en forma de U amb la resposta de l'usuari i aquesta característica personal genera interactivitat davant una polarització més forta entre comentaris positius i negatius (28% vs. 17%). La fiabilitat no va afectar significativament la interactivitat de l'audiència, però aquest contingut rep més comentaris positius que negatius (39% vs. 19%). A través de l'anàlisi quantitativa dels temes de vídeo i les seves mètriques de compromís corresponents, apareixen diversos descobriments clau: El tema de la parella domina (29%), amb relacions romàntiques. El contingut de la vida segueix (26%), mostrant experiències diàries. La bellesa (13%) i l'humor (6%) són notables, mentre que Professional (2%), Talk (3%) i Travel (4%) són nínxols. "Altres" (17%) cobreix diversos temes. Mentre que els continguts Love and Life són els més prevalents, el tema Others i el tema Professional mostren la participació més alta (35,2 milions i 30,1 milions de visualitzacions respectivament), suggerint que la singularitat i l'experiència impulsen la interacció malgrat una freqüència de producció més baixa. |
| Resum: |
Este estudio explora la influencia de los influenciadores LGBTQ en las redes sociales (SMI) en el compromiso y las actitudes del público. A pesar de que China tiene una de las poblaciones LGBTQ más grandes del mundo, la visibilidad social y la aceptación siguen siendo limitadas. Este estudio elabora la historia y la cultura digital de las personas LGBTQ en el contexto chino. La historia de las comunidades LGBTQ en China se divide en tres partes: la historia de las comunidades LGBTQ, breves notas sobre el transgénerismo y breves notas sobre el queer. Las redes sociales y las comunidades LGBTQ hablan sobre la evolución de Internet y la actividad en línea LGBTQ en el país. El marco teórico se centra en tres partes: las redes sociales, el influencer de las redes sociales y la recepción de la audiencia. La parte de los medios sociales incluye aspectos positivos de la sociabilidad social (conexión social y apoyo social), y los medios sociales y la ciudadanía (debate cívico, los medios sociales como esfera pública democrática, la homonormatividad y el debate público, y los algoritmos y los sesgos LGBT). La parte del influencer de las redes sociales incluye definición, características, función y el modelo de credibilidad de la fuente (confiabilidad, experiencia y atractivo). La parte de recepción del público habla sobre usos y teoría de gratificaciones y participación del público. Basándose en este marco teórico, esta investigación investiga cómo las características personales de las SMI LGBTQ (confianza, experiencia y atractivo) y el contenido de vídeo (humor y título) moldean las reacciones de la audiencia (vistas, me gusta, comparte, comentarios y guarda). Se llevó a cabo un análisis cuantitativo de 100 vídeos de alto rendimiento de 10 PMI LGBTQ prominentes en las plataformas de redes sociales más populares de China DouYin (la versión china de TikTok) y BiliBili, junto con 100. 000 comentarios de usuarios de 2023 (del 17 de octubre al 17 de diciembre) y 2024 (del 1 de octubre al 1 de enero de 2025). El análisis de regresión y la recopilación de datos basada en Python se utilizaron para medir las interacciones (vistas, me gusta, compartir, comentarios y ahorrar) y los análisis de sentimiento en los comentarios (positivos y negativos). Aunque las vistas son la interactividad digital dominante, los hallazgos muestran efectos diferentes según cada característica personal. La experiencia mejora significativamente la interactividad digital, pero los no expertos generan más comentarios positivos y negativos que los expertos. Mientras que la no experiencia genera un 34% de comentarios positivos y un 19% de comentarios negativos, la experiencia SMI reduce la interacción, un 15% (positivo) y un 5% (negativo). La atractividad muestra una relación en forma de U con la respuesta del usuario y esta característica personal genera interactividad frente a una polarización más fuerte entre comentarios positivos y negativos (28% vs. 17%). La fiabilidad no impactó significativamente en la interactividad de la audiencia, pero este contenido recibe más comentarios positivos que negativos (39% vs. 19%). A través del análisis cuantitativo de los temas de vídeo y sus correspondientes métricas de compromiso, surgen varios hallazgos clave: El tema de la pareja domina (29%), con relaciones románticas. Sigue el contenido de la vida (26%), mostrando experiencias cotidianas. La belleza (13%) y el humor (6%) son notables, mientras que los profesionales (2%), la conversación (3%) y los viajes (4%) son nichos. "Otros" (17%) cubre diversos temas. |
| Resum: |
This study explores the influence of LGBTQ social media influencers (SMIs) on audience engagement and attitudes. Despite China having one of the world's largest LGBTQ populations, social visibility and acceptance remain limited. This study elaborates the history and digital culture of LGBTQ in the Chinese context. The history of LGBTQ in China is divided into three parts: the history of LG communities, brief notes on transgenderism and brief notes on queer. The social media and LGBTQ communities part talks about the evolution of internet and LGBTQ online activity in the country. The theoretical framework focuses on three parts: social media, social media influencer, and audience reception. The social media part includes positive aspects of social sociability (social connection and social support), and social media and citizenship (civic debate, social media as a democratic public sphere, homonormativity and public debate, and algorithms and LGBT biases). The social media influencer's part includes definition, characteristics, function, and the source credibility model (trustworthiness, expertise, and attractiveness). The audience reception part talks about uses and gratifications theory and audience engagement. Based on this theoretical frame, this research investigates how LGBTQ SMIs personal characteristics (trustworthiness, expertise, and attractiveness) and video content (humor and title) shape audience reactions (views, likes, shares, comments, and saves). A quantitative analysis was conducted on 100 top-performing videos from 10 prominent LGBTQ SMIs on the most popular social media platforms in China DouYin (the Chinese version of TikTok) and BiliBili, alongside 100,000 user comments from 2023 (the 17th October to 17th December) and 2024 (1st October to 1st January 2025). Regression analysis and Python-based data collection were used to measure interactions (views, likes, shares, comments, and saves) and sentiment analyses on comments (positive and negative). Although views are the dominant digital interactivity, findings show different effects according to each personal characteristic. Expertise significantly enhances digital interactivity, but non-experts generate more positive and negative comments than experts. While non-expertise generates 34% positive comments and 19 % negative comments, expertise SMI reduces interaction, 15% (positive) and 5% (negative). Attractiveness exhibits a U-shaped relationship with user response and this personal characteristic generate interactivity face stronger polarization between positive and negative comments (28% vs. 17%). Trustworthiness did not significantly impact audience interactivity, but this content receives more positive comments than negative (39% vs. 19%). Through quantitative analysis of video themes and their corresponding engagement metrics, several key findings emerge: The Couple theme dominates (29%), featuring romantic relationships. Life content follows (26%), showcasing everyday experiences. Beauty (13%) and Humor (6%) are notable, while Professional (2%), Talk (3%) and Travel (4%) are niche. "Others" (17%) covers diverse themes. While Love and Life content are most prevalent, the Others theme and Professional themes exhibit the highest engagement (35. 2M and 30. 1M views respectively), suggesting that uniqueness and expertise drive interaction despite lower production frequency. Couple/Love and Life themes generate the highest comment volumes but exhibit significant negativity (32-36% negative comments), indicating their emotionally charged nature. In contrast, beauty and travel content elicit overwhelmingly positive reactions (66-77% positive comments), whereas humor and "Others" themes provoke more mixed reactions. In contrast, talk-themed videos show the lowest engagement, suggesting that conversational content may lack the interactivity needed to drive shares and saves. |
| Nota: |
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Col·lecció: |
Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat |
| Document: |
Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada |
| Matèria: |
Influenciador de xarxes social ;
Social media influencer ;
Influenciador de redes sociale ;
Interactivitat digital ;
Digital interactivity ;
Interactividad digital ;
Participació del públic ;
Audience engagement ;
Participación de la audiencia ;
Ciències Socials |