Google Scholar: cites
Els textos de ciència tenen ideologia
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Data: 2009
Resum: En aquest article es planteja la importància de formar una ciutadania capaç de llegir críticament els textos de contingut científic i la necessitat de desenvolupar, des de la classe de ciències, activitats per afavorir aquesta competència. Proposar la lectura de notícies de premsa, de textos divulgatius i d'anuncis publicitaris des de la perspectiva de la lectura crítica permetrà que l'alumnat reconegui la ideologia d'aquests documents i desenvolupar els mecanismes per interpretar-la.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Lectura crítica ; Textos de ciències ; Premsa ; Competència científica
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 15-17, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n12-marquez-prat-marba
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/128719
DOI: 10.5565/rev/ciencies.209


3 p, 26.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-03-23, darrera modificació el 2021-08-28



   Favorit i Compartir