Títol variant: |
Against Product Red. A Critical Revision of Cause Related Marketing |
Data: |
2008 |
Resum: |
El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver -president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. Tenint en compte el primer any d'existència d'aquesta nova marca solidària, l'article proposa una revisió crítica del màrqueting amb causa per tal d'establir les correlacions entre aquesta pràctica publicitària i la revalorització de l'economia de mercat, la mercantilització creixent de les relacions socials, i el retrocés de l'espai públic no mercantilitzat. |
Resum: |
On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver -chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. Taking into account the first year of existence of the new charitable brand, this article propounds a critical revision of Cause Related Marketing in order to establish the correlation between this advertising practice and the appreciation of a free market economy, the growing mercantilism of social relationships, and the backward step for the public sphere. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Màrqueting amb causa ;
Solidaritat internacional ;
Responsabilitat social corporativa ;
Economia de mercat ;
Consumisme ;
Culpa ;
Espai públic ;
Productes Red ;
Fons global ;
Marketing con causa ;
Solidaridad internacional ;
Responsabilidad social corporativa ;
Economía de mercado ;
Consumismo ;
Espacio público ;
Productos Red ;
Fondo global ;
Cause Related Marketing ;
International charity ;
Corporate Social Responsibility ;
Free market economy ;
Consumerism ;
Guilt ;
Public sphere ;
Product Red ;
Global Fund |
Publicat a: |
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67, ISSN 2340-5236 |