Google Scholar: cites
Fonaments i finalitats pedagògiques segons una filosofía de l'educació existencial
Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: Fundamentos y fines pedagógicos según una filosofía de la educación existencial
Data: 1987
Resum: Toda actividad educativa es una tensión entre "lo que hay" -arkhé- y "lo que nos proponemos conseguir" -télos. El fundamento de todo proceso educativo lo constituye una antropología filosófica. No hay posibilidad alguna de demostrar científicamente qué antropología resulta verdadera, precisamente por ser metafísica. Sólo podemos razonar su validez, nunca probarla. Las finalidades educativas se constituyen hipotéticamente a partir de la antropología filosófica adoptada. De no ser así, es decir, de pretender construir una teleología de la educación de corte deontológico, se incurriría en la falacia naturalista denunciada por David Hume.
Resum: All educational activity is a tension between "what there is" -arkhé- and ccwhat we mean to achieven -télos. The basis of all educational process is made up of a philosophic anthropology. There is no possibility whatsoever of scientifically demonstrating which anthropology is reliable, precisely because it is metaphysical. We can only reason its validity without ever actually proving it. Educational aims are hipothetically made up from adopted philosophic anthropology. Were it not so, that is, the intention of building up a teleology of education of a deontologic fashion, one would be committing the naturalist fallacy denounced by David Hume.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Filosofía de la educación ; Fundamentos pedagógicos ; Educación existencial
Publicat a: Educar, N. 11 (1987) p. 67-77, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42182
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v11-melich
DOI: 10.5565/rev/educar.451


12 p, 293.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-04-02, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir