Piotr Aleksejevic Kropotkin : allò que hauria d'ésser la geografia
Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)

Data: 1988
Resum: Cet article, publié en 1885, est une excellente synthèse de la pensée de son auteur. Il y expose sa conception de la géographie comme science dans un moment de grand progres dans le domaine scientifique et, de facon particulière, la potentialité formative et pédagogique qu'elle peut mettre en oeuvre en tant que discipline scolaire. Kropotkin y propose un nouveau modele scolaire qui fait possible l'enseignement d'une géographie susceptible de faire la liaison entre la formation scientifique et la formation humaniste, tout en éveillant l'interêt pour l'étude des lois naturelles et en permettant aux jeunes de comprendre le monde pour qu'ils puissent le transformer en un lieu plus juste et plus égalitaire.
Resum: This article, first published in 1885, could be considered an excellent synthesis of Kropotkin's thought. He defines, in a moment of a great uprise of natural sciences, his conception of geography as a science, stressing its educational and pedagogical potentiality as a subject in the school curriculum. Kropotkin stands up for a new educational system where geography could mean a link between scientific and humanistic learnings could awake the interest in the studv of natural laws and give yoGni people the instruments to understand the world where they live in order to change it into a more just and equalitarian one.
Resum: Este articulo, publicado en 1885, es una excelente síntesis del pensamiento del autor. En él expone su concepción de la geografia como ciencia en un momento de grandes avances en el terreno científico y, muy especialmente, el potencial formativo y pedagógico que puede desempeñar como asignatura escolar. Kropotkin defiende un nuevo modelo escolar en el que pueda enseñarse una geografia capaz de enlazar la formación cientifica y la humanistica, que despierte el interés por el estudio de las leyes naturales y que permita a los jóvenes comprender el mundo en el que viven para poder transformarlo en un lugar más justo y más igualitario.
Resum: Aquest article, publicat el 1885, és una síntesi excel·lent del pensament de l'autor. Kropotkin hi exposa la seva concepció de la geografia com a ciència, en un moment de grans avenços en el terreny científic i també, d'una manera especial, el potencial informatiu i pedagògic que pot exercir com a assignatura escolar. L'autor hi defensa un model escolar que possibiliti l'ensenyament d'una geografia capaç d'enllaqar la formació científica i la humanística, que desvetlli l'interès per l'estudi de les lleis naturals i que permeti als joves de comprendre el món on viuen per transformar-lo en un lloc més just i més igualitari.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 13 (1988) p. 103-125, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41444


21 p, 747.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2021-08-27



   Favorit i Compartir