La Formació permanent del professorat centrada en la institució educativa
Martín Rojo, Elena de
Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
Resum: La formació dels docents en els centres educatius és una modalitat de formació permanent del professorat entesa com a «Formació en centres», «Formació centrada en l'escola», «Desenvolupament professional basat en el centre», etc. Aquest model de formació considera el centre educatiu com a eix generador de l'activitat formativa. El projecte de formació es desenvolupa segons les característiques del centre i del seu professorat, permet que els participants prenguin part en el disseny i fomenta l'autoformació. La seva aplicació afavoreix el desenvolupament professional i del centre a través del treball en equip, potenciant processos d'investigació aplicada i de contrast d'experiències, vinculant els coneixements teòrics a la pràctica, amb la finalitat de donar solució a les situacions problemàtiques i necessitats que es deriven de la pràctica docent. La seva consolidació i continu desenvolupament permetran que sorgeixin processos d'innovació i de canvi en el Sistema Educatiu.
Resum: The training of the teaching staff in educational centers known as «In-Center Training», «In-School Training», «Center-based Professional Training», etc. This training model considers the educational center as the generating motor of the training activity. The training program is developed according to the characteristics of each center and its teaching staff and allows for the participants to take part in its design as well as promoting self-training. Its application favors the professional development of the staff and the center through teamwork, the promotion of procedures of applied research and contrast of experiencies, linking theoretical knowledge to practical experience with the objective of providing solutions to controversial situations and needs arising within the teaching environment. Its consolitation and ongoing development will allow for the emergence of innovative procedures and changes within the Educational System.
Nota: Consultable des del TDX
Nota: Títol obtingut de la portada digitalitzada
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de l'Educació, Departament de Pedagogia Aplicada, 2003
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Castellà
Document: Tesi doctoral
Matèria: Professors ; Formació permanent
ISBN: 8468857033

Adreça alternativa:: https://hdl.handle.net/10803/5026


419 p, 1.2 MB

428 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2025-03-22



   Favorit i Compartir