L'Argumentació en l'aprenentatge del coneixement social
Canals i Cabau, Roser
Benejam, Pilar, 1937-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006 |
| Resum: |
El treball d'investigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a l'etapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, l'experiència i la recerca dels darrers cursos escolars. El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu. Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització d'un model didàctic per a l'ensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a: - Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació. - Fer propostes de millora per a l'adquisició d'un pensament social més qualitatiu a les escoles. |
| Nota: |
Consultable des del TDX |
| Nota: |
Títol obtingut de la portada digitalitzada |
| Nota: |
Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2006 |
| Nota: |
Bibliografia |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Tesi doctoral |
| Matèria: |
Ciències socials ;
Ensenyament |
| ISBN: |
8468991686 |
Adreça alternativa:: https://hdl.handle.net/10803/4669
496 p, 3.2 MB
|
247 p, 8.0 MB
|
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Tesis doctorals
Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2025-03-17