L'Altra cara de René Magritte, el publicista : una anàlisi del contingut dels anuncis del dominical d'El País (1995-2005)
Mensa Torras, Marta
Roca, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
Resum: La tesi investiga la relació entre l'art de René Magritte i la publicitat actual. Es vol esbrinar si durant un determinat període de temps es detecta una permanència de l'art magrittià en peces gràfiques actuals i per tant es pot determinar l'existència de «publicitat magrittiana». Per tal d'acotar aquest objectiu s'empra la metodologia de l'anàlisi de contingut amb una mostra de 6. 360 anuncis editats en la publicitat impresa del dominical espanyol d'«El País Semanal» (El País). A la vegada, es realitza un recorregut comparatiu entre les etapes pictòriques i publicitàries de l'artista belga, fent una especial menció a les etapes i els objectes recurrents que formen part de l'anomenat abecedari magrittià.
Resum: This thesis makes a research on the relationship between René Magritte's art and the nowadays advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some magrittian art influences can be detected in ads and, therefore, it can be said that the existence of the «magrittian advertising» as specific technique. To confirm this claim, the content analysis method is used with a sample of 6. 360 advertisings published in the Spanish Sunday magazine «El País Semanal» (newspaper, El País). At the same time, a comparative research of the different pictorial and advertising stages of the Belgian artist has been carried out.
Nota: Consultable des del TDX
Nota: Títol obtingut de la portada digitalitzada
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Comunicació, Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, 2007
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Català
Document: Tesi doctoral
Matèria: Publicitat en la premsa ; Història ; 1995-2005 ; Espanya ; Magritte, René, 1898-1967
ISBN: 97869073728

Adreça alternativa:: https://hdl.handle.net/10803/4130


420 p, 8.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques (GRP)
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2025-03-16



   Favorit i Compartir