Competition and well-being
Brandts, Jordi
Riedl, Arno
Winden, Frans van
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Fecha: 2006
Descripción: 43 p.
Resumen: We study the effects of competition in a context in which people's actions can not be contractually fixed. We find that in such an environment the very presence of competition does neither increase efficiency nor does it yield any payoff gains for the short side of the market. We also find that competition has a strong negative impact on social well-being, the disposition towards others, and individually experienced well-being, the emotional state, of those on the long side of the market. We conjecture that this limits the possibilities of satisfactory interaction in the future and, hence, has negative implications for efficiency in the longer-run.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Colección: Working papers ; 608.04
Documento: Working paper
Materia: Competència econòmica



44 p, 281.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Unidad de Fundamentos del Análisis Ecocómico. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2009-07-15, última modificación el 2022-07-16



   Favorit i Compartir