Airline competition and network structure
Flores-Fillol, Ricardo
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2007
Descripció: 40 p.
Resum: This paper characterizes the equilibria in airline networks and their welfare implications in an unregulated environment. Competing airlines may adopt either fully-connected (FC) or hub-and-spoke (HS) network structures; and passengers exhibiting low brand loyalty to their preferred carrier choose an outside option to travel so that markets are partially served by airlines. In this context, carriers adopt hubbing strategies when costs are sufficiently low, and asymmetric equilibria where one carrier chooses a FC strategy and the other chooses a HS strategy may arise. Quite interestingly, flight frequency can become excessive under HS network configurations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Col·lecció: Working papers ; 683.07
Document: Working paper
Matèria: Aviació comercial ; Aspectes econòmics



40 p, 429.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmic. Documents de treball

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2024-05-26



   Favorit i Compartir