Constrained school choice : an experimental study
Calsamiglia, Caterina
Haeringer, Guillaume
Klijn, Flip
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2008
Descripció: 31 p.
Resum: The literature on school choice assumes that families can submit a preference list over all the schools they want to be assigned to. However, in many real-life instances families are only allowed to submit a list containing a limited number of schools. Subjects' incentives are drastically affected, as more individuals manipulate their preferences. Including a safety school in the constrained list explains most manipulations. Competitiveness across schools play an important role. Constraining choices increases segregation and affects the stability and efficiency of the final allocation. Remarkably, the constraint reduces significantly the proportion of subjects playing a dominated strategy.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Col·lecció: Working papers ; 757.08
Document: Working paper
Matèria: Elecció social



31 p, 234.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmic. Documents de treball

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2023-07-14



   Favorit i Compartir