Títol variant: |
The function of intertextuality in the construction of a commentary : the music of spheres in Macrobius' Commentarii in Somnium Scipionis 2.3 |
Data: |
2007 |
Resum: |
El presente trabajo estudia las alusiones intertextuales (directas, indirectas, explícitas e implícitas) autilizadas por Macrobio, autor del siglo V d. C. , para comentar el pasaje del Somnium Scipionis de Cicerón dedicado a la doctrina de la música de las esferas y a la armonia mundi, ya que, por medio de estos recursos, se llevan a cabo la transformación y la resignificación necesarias para construir el comentario como género discursivo. |
Resum: |
The present paper studies Macrobius' intertextual references (whether direct, indirect, explicit or not) at his commentary on Cicero's Somnium Scipionis, specifically the fragment about the doctrine of the music of spheres and the armonia mundi; these resources work in the process of transformation and resignification under which the commentary as a discursive type acquires its form. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Comentari ;
Comentario ;
Commentary ;
Macrobi ;
Macrobio ;
Macrobius ;
Intertextualitat ;
Intertextualidad ;
Intertextuality |
Publicat a: |
Faventia, V. 29 n. 2 (2007) p. 61-70, ISSN 2014-850X |