Google Scholar: cites
¿Cúando un ser vivo puede ser considerado animal?
Velasco, J. M.

Data: 1991
Resum: The concept "animal" and students' misconceptions of this term were analysed on apopulation of 365 individuals composed of students of 6th EGB, 1st BUP, COU and 3rd Teacher-training School from Salamanca and Soria in order to monitor the persistence of such misconceptions throughout the learning stage. The results obtained are compared with those found in a similar study previosly conducted in New Zeland, which is critically analysed as well. Some implications of this and other similar concepts in the teaching-learning process are also discussed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 43-52, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51354
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n1-velasco
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4684


10 p, 548.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-10-27, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir