Google Scholar: cites
La práctica del portafolio como herramienta para el reconocimiento de competencias adquiridas en el voluntariado del Comercio Justo
Quero Gallego, Manuel J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: La pràctica del portafoli com a eina per al reconeixement de competències adquirides en el voluntariat del Comerç Just
Data: 2008
Resum: La práctica del portafolio posee una amplia experiencia de años y de extensión en la educación y la formación de adultos. Más concretamente, se ha aplicado como una herramienta para reconocimiento de las competencias de los adultos adquiridas mediante aprendizajes no formales. En estas situaciones, el portafolio ha demostrado que era eficaz en la síntesis de las destrezas desarrolladas en la vida profesional y social, puesto que ha permitido una presentación esclarecedora, fruto de una reflexión personal, orientada por un formador y que ya es por sí misma una experiencia educativa. El artículo propone distinguir dos modelos de portafolio, según su finalidad, y presenta la experiencia en una tienda de comercio justo en Vilanova i la Geltrú (Barcelona) que se ha decantado por elaborar el portafolio formativo o de proceso.
Resum: La pràctica del portafoli té una àmplia experiència d'anys i d'extensió en l'educació i la formació d'adults. Més concretament, ha estat aplicat com una eina per al reconeixement de les competències dels adults adquirides mitjançant aprenentatges no formals. En aquestes situacions, el portafoli ha demostrat que era eficaç en la síntesi de les destreses desenvolupades a la vida professional i social, perquè ha permès fer-ne una presentació aclaridora, fruit d'una reflexió personal, orientada per un formador i que ja és, per si mateixa, una experiència educativa. L'article proposa distingir dos models de portafoli, segons la finalitat que tenen, i presenta l'experiència en una botiga de Comerç Just de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) que ha optat per elaborar el portafoli formatiu o de procés.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Portafoli ; Competència ; Reconeixement de l'experiència ; Aprenentatge no formal ; Comerç just ; Portafolio ; Competencia ; Reconocimiento de la experiencia ; Aprendizaje no formal ; Comercio justo
Publicat a: Educar, N. 42 (2008) p. 53-61, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/142532
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v42-quero
DOI: 10.5565/rev/educar.132


9 p, 74.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-11-20, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir