Google Scholar: cites
Análisis y resultados de la construcción del sistema de convivencia escolar
Bardisa Ruiz, Teresa (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))

Títol variant: Anàlisis i resultats de la construcció del sistema de convivència escolar
Títol variant: Analysis and outcomes of school living-together system construction
Data: 2009
Resum: En este artículo, se van a tratar tres asuntos. El primero aborda una breve descripción del proyecto europeo realizado sobre convivencia escolar; el segundo, las características del curso de formación derivado de dicho proyecto para incidir en la formación del profesorado, y el tercero, la evaluación hecha por los participantes que lo han realizado en base a la adquisición de competencias para el diagnóstico y la prevención de la violencia y la intervención para mejorar la convivencia. La investigación titulada Dimensión europea de los problemas de convivencia escolar: prevención, diagnóstico e intervención (2002-2005), presentada a la Agencia Sócrates de la Unión Europea (Sócrates, Comenius 2. 1), ha sido dirigida desde la UNED y han participado como socios las entidades siguientes: Federación de Enseñanza del Sindicato Comisiones Obreras (Estado español); Nyíregyházi Föiskola (Hungría); Proteo Fare Lombardía, perteneciente al sindicato CGIL (Italia) y el Instituto Superior de Educaçao e Trabalho (Portugal).
Resum: En aquest article, s'hi tracten tres assumptes. el primer aborda una breu descripció del projecte europeu realitzat sobre convivència escolar; el segon, les característiques del curs de formació derivat d'aquest projecte per incidir en la formació del professorat, i el tercer, l'avaluació feta pels participants que ho han realitzat en base a l'adquisició de competències per al diagnòstic i la prevenció de la violència i la intervenció per millorar la convivència. La investigació titulada Dimensió europea dels problemes de convivència escolar: prevenció, diagnòstic i intervenció (2002-2005), presentada a l'Agència Sòcrates de la Unió Europea (Sòcrates, Comenius 2. 1), ha estat dirigida des de la UNED i hi han participat com a socis les entitats següents: Federació d'Ensenyament del Sindicat Comissions Obreres (Estat espanyol); Nyíregyházi Föiskola (Hongria); Proteo Fare Lombardía, pertanyent al sindicat CGIL (Itàlia) i Institut Superior de Educaçao i Trabalho (Portugal).
Resum: This article deals with three subjects; the first seeks to provide a brief description of the European project made on coexistence at school, the second the characteristics of the training course derived from that project to improve teacher training and the third an evaluation made by participants that have taken the course on the basis of skills acquisition for the diagnosis and prevention of violence and intervention to improve coexistence. The research European dimension of the problems with coexistence at schools: prevention, diagnosis and intervention (2002-2005), presented to the European Union Socrates Agency (Sócrates, Comenius 2. 1), has been directed from the UNED with the associate participation of: Federació d'Ensenyament of the Sindicat Comissions Obreres (Spain); Nyíregyházi Föiskola (Hungary); Proteo Fare Lombardía, belonging to the Italian CGIL union, and the Institut Superior de Educaçao i Trabalho (Portugal).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Convivencia escolar ; Prevención ; Diagnóstico e intervención ; Formación del profesorado ; Evaluación participante ; Proyecto europeo ; Convivència escolar ; Prevenció ; Diagnòstic i intervenció ; Formació del professorat ; Avaluació participant ; Projecte europeu ; Coexistence at schools ; Prevention ; Diagnosis and intervention ; Teacher training ; Participant evaluation ; European project
Publicat a: Educar, N. 43 (2009) p. 95-127, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/168896
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v43-bardisa
DOI: 10.5565/rev/educar.124


33 p, 140.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-02-10, darrera modificació el 2022-11-23



   Favorit i Compartir