Reading to Learn and to Develop Critical Thinking and the Learning of Science
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències)
Universitat Autònoma de Barcelona
III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Títol variant: |
Llegir per aprendre i per desenvolupar el pensament crític |
Data: |
2009 |
Resum: |
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. Quan com a lectors ens enfrontem a la lectura d'un text podem adoptar diferents posicions, però sens dubte la més difícil és la posició crítica, ja que cal realitzar un procés de negociació entre el text i els propis coneixements per poder construir una interpretació. En aquesta ponència s'analitzaran exemples d'activitats, realitzades en el marc de classes de ciències, orientades a aprendre a llegir críticament i a gaudir de la lectura tot apropiant-se dels coneixements propis de l'àrea. |
Nota: |
III Colloquium on Semi-Immersion in Catalonia |
Nota: |
III Encuentro sobre Semi-Inmersión en Cataluña |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Contribució a congrés |
Matèria: |
Semiimmersió ;
Semiinmersión ;
Semiimmersion ;
Immersió ;
Inmersión ;
AICLE ;
CLIL ;
GREIP ;
CLIL-SI ;
ICE UAB ;
Integració ;
Integración ;
Integration ;
Bilingüisme ;
Bilingüismo ;
Bilingualism ;
Plurilingüisme ;
Plurilingüismo ;
Plurilingualism ;
Multilingüisme ;
Multilingüismo ;
Multilingualism ;
Educació plurilingüe ;
Educación plurilingüe ;
Plurilingual education ;
Ensenyament de llengües ;
Enseñanza de lenguas ;
Language teaching ;
Llengua estrangera ;
Lengua extranjera ;
Foreign language ;
Segona llengua ;
Aprenentatge de llengües ;
Segunda lengua ;
Second language ;
Adquisició de llengües ;
Aprendizaje de lenguas ;
Language learning ;
Didàctica de la llengua ;
Adquisición de lenguas ;
Language acquisition ;
TEFL ;
Didàctica ;
Didáctica de la lengua ;
Didáctica ;
Language pedagogy ;
Formació del professorat de llengua ;
Formación del profesorado de lengua ;
Teacher Education ;
Teacher Training |
Publicat a: |
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009 |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Arts i humanitats >
CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusivaDocuments de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)Articles >
Articles publicats >
CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural EducationContribucions a jornades i congressos >
Presentacions
Registre creat el 2010-07-05, darrera modificació el 2024-05-26