La motivació dels estudiants
Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Data: |
2006 |
Resum: |
¿Motivar els estudiants? ¿Per què motivar els estudiants? Alguns professors diuen que ells no tenen, perquè fer-ho, que ells han d'ensenyar, que ja tenen prou feina. Potser no entenen que a un estudiant sense motivació és molt més difícil fer-lo entrar en el procés d'aprenentatge. El primer factor que s'exposa és la necessitat de posar-se en el lloc de l'estudiant, per poder comprendre'l i saber per on es pot aconseguir la seva participació en l'aprenentatge. El segon factor tracta de l'estructura de la sessió. Cal comptar que la manera en què estigui estructurat el discurs i la mesura en què l'estudiant vagi "descobrint" i no només escoltant, la seva disposició envers l'aprenentatge, serà molt més positiva i motivada. Un tercer factor a l'aula és l'activitat. L'estudiant ocupat en fer, treballa millor i treballa més. A la vida real i professional es produeix el mateix. Les diferents estratègies didàctiques convenientment aplicades, contribueixen a que l'efecte avorriment no emboti l'aprenentatge i converteixen en actitud positiva, la disposició de l'estudiant. Caldria finalment poder ensenyar als estudiants a automotivar-se. No sempre hi haurà el professor experimentat que el conduirà per viaranys motivadors. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Comunicació de congrés ; recerca |
Matèria: |
Motivació ;
Estructura motivadora ;
Ensenyament actiu |
Publicat a: |
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006 |
El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos >
Ponències i comunicacions >
Ponències i comunicacions de la UABContribucions a jornades i congressos >
Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Registre creat el 2011-01-21, darrera modificació el 2022-09-08