L'ús de les carpetes d'aprenentatge virtuals (cavi) en cinc assignatures de cinc departaments a la UAB. Primeres aproximacions d'una innovació docent
Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Data: |
2007 |
Resum: |
La comunicació parteix d'un projecte d'innovació docent on es troben involucrats professors de la UAB de diferents àrees de coneixement i interessats per les carpetes virtuals d'aprenentatge (CAVI) a l'educació superior (més conegudes com a e-portfolio de l'estudiant). Entre aquests professors, hi ha tres docents de la Facultat de Ciències de l'Educació (CCEE), un de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) i un de Veterinària. La finalitat d'aquest projecte és desenvolupar diferents CAVI com a eina d'aprenentatge i d'avaluació de l'estudiant. En aquest desenvolupament, els instruments que s'han dissenyat han estat: un qüestionari inicial, sobre experiències prèvies dels estudiants amb l'ús de carpetes d'Ap; els índexs de les respectives carpetes d'ap; un qüestionari final, sobre les percepcions, opinions i valoracions dels estudiants. El conjunt d'actuacions d'aquest treball està sent un procés emergent, progressiu i flexible, fruit de la interacció entre la teoria construïda i la pràctica observada i analitzada al llarg del curs. El diàleg permanent entre l'una i l'altra ens està guiant la presa de decisions i la reconstrucció constant i permanent del procés de cadascuna de les assignatures que s'han desenvolupat dins el marc d'aquesta innovació. Actualment, estem en l'anàlisi de totes les dades per comprovar si l'ús de les CAVI com a eina d'avaluació ha millorat alguns dels aspectes plantejats a l'inici del projecte (l'aprenentatge autònom, la comunicació i participació, la gestió del treball i el control del temps, el treball cooperatiu, l'autoregulació, la reflexió crítica, la relació entre coneix. , l'assoliment de competències d'alt nivell, l'ús adequat de les TIC, l'organització i estructuració de la informació rebuda i del coneixement construït. . . ). |
Resum: |
This communication results from a teaching innovation project, in which professors from different fields of knowledge in the UAB (Barcelona Autonomous University), share their interest in electronic learning portfolios within Higher Education, also called student's e-portfolio. Among these professors, there are three teachers from the Faculty of Education, one from the Superior Technical School of Engineers and another one from the School of Veterinary Medicine. The aim of this project is to develop different electronic learning portfolios (CAVI) as a tool for students' learning and assessment. Throughout this process, the tools being designed have been the following: a) the initial questionnaire (about students' previous experiences in portfolio's usage), b) the indexes of the different portfolios according to the subject matter and, c) the final questionnaire (about general perceptions, opinions and students' suggestions). The whole implementation of this work is gradually taking place and it is continuous, flexible and results from the interaction of the constructed theory and the observed practice, which we analyse throughout the whole academic year. Thus, the permanent dialogue between these two essential items (theory and practice) is guiding us into taking decisions and continuously reconstructing the process each and every of the subjects involved in this innovation project undergoes. Nowadays, we are analysing all the data collected during our experimentation to check whether the use of e-learning portfolios as an assessment tool has improved some of the aspects considered at the beginning of the project (autonomous learning, communication and participation of students/teachers, work management, time control, cooperative work, selfassessment, critical thinking, high level competences accomplishment, proper use of CIT (Communication and Information Technology), organization and structuring of the received information and the constructed knowledge, etc. ). |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Comunicació de congrés ; recerca |
Matèria: |
Carpeta d'aprenentatge ;
Portafoli ;
Innovació docent ;
Virtual ;
Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) |
Publicat a: |
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007 |
El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos >
Ponències i comunicacions >
Ponències i comunicacions de la UABContribucions a jornades i congressos >
Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2023-02-10