Introducció a l'estadística amb recursos tecnològics (TIC) apropiats a cursos amb multiplicitat de grups
Castillo, Joan del (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Llorens i Massana, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Safont Edo, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Serra i Mochales, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)

Data: 2007
Resum: En aquest treball presentem una experiència duta a terme al llarg de quatre anys que ens ha permès motivar els estudiants de Biologia per a l'estudi de l'Estadística, entenent que aquesta és una matèria pròpia de la titulació que han escollit. Hem incrementat així decisivament la seva participació en els exàmens. La idea inicial ha estat realitzar amb els estudiants un treball de camp d'estadística en cadascuna de les seves etapes. Per això hem introduït unes classes pràctiques amb ordinador i hem adaptat la metodologia docent, tot actualitzant algunes parts del programa. Paral·lelament, ha anat pujant clarament el nombre d'estudiants que superen l'assignatura. Les noves tecnologies de la informació i la comunicació fan possible treballar amb un gran nombre d'estudiants (500) de tal manera que sembli un treball personalitzat. Cada estudiant té un treball diferent i a la vegada equivalent, de manera que això el porta a treballar amb col·laboració sentint-se atès i avaluat individualment.
Resum: In this paper we present an experience developed over four years with students of Biology. Through it we have been able to motivate first year students to introduce themselves in the study of the Statistics as a major not strange to their curricular interest. The idea was to carry out with the students a statistics work in each one of its phases. To achieve that goal, we organized practical sessions with computer and adapted the educational methodology and program. The new technologies make possible to work with a large number of students in a way apparently personalized. Each student is assigned to an individual and equivalent homework, and so moved to work cooperatively and feeling to be assessed individually. The fact is that the index of participation in evaluation test has significantly increased, as well as the index of success of students.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: Estadístiques introductòries ; Noves tecnologies ; Introductory statistics ; New technologies ; New learning and assessing methods
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 36.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2022-12-19



   Favorit i Compartir