Trends and models of Media literacy in Europe : between digital competence and critical understanding
Pérez Tornero, José Manuel 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Paredes Sánchez, María Oralia
Baena, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Giraldo Luque, Santiago 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Tejedor, Santiago 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Fernandez Garcia, Nuria 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Títol variant: |
Tendencias y modelos de la alfabetización mediática en Europa: entre las competencias digitales y la comprensión crítica |
Data: |
2010 |
Resum: |
This research focuses on models and strategies the EU has developed over the last decade in order to deal with these new and changing conditions. This is an important fact due to these strategies also have guided the actions of the European Union in promoting digital and media literacy. In order to understand how it has got to the current position in Europe, we identify and describe the models of literacy (digital and its gradual transformation in media literacy) that have emerged along more than a decade. |
Resum: |
El presente artículo se centra en el estudio y análisis de los diferentes modelos y estrategias que la Unión Europea (UE) ha desarrollado en la última década con el objetivo de adaptarse a la nueva y cambiante coyuntura comunicativa y social. Con el objetivo de establecer cómo la UE se ha adaptado a este nuevo panorama, se identifican y describen los principales modelos de alfabetización (desde la digital hasta la mediática) aplicados en los últimos diez años. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Digital literacy ;
Media literacy ;
Critical understanding ;
Citizen participation ;
Alfabetización digital ;
Lectura crítica ;
Educación en medios ;
Participación ciudadana |
Publicat a: |
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 85-100, ISSN 2340-5236 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/243377
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n40-perez-baena-giraldo-fernandez
DOI: 10.7238/a.v0i40.1146
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Gabinet de Comunicació i EducacióArticles >
Articles publicats >
AnàlisiArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2011-05-17, darrera modificació el 2023-04-16